PMK
Nike połączyła siły z Ocean Conservancy w celu utworzenia Korporacyjnej Deklaracji ds. Żeglugi Aktycznej (ASCP). Jej celem jest zachęcenie biznesu i przemysłu morskiego do sprzeciwu wobec żeglugi przez Ocean Arktyczny.
Ponieważ zmiany klimatu powodują zmniejszenie lodu arktycznego na morzu, ruch towarowy przez wcześniej niemożliwe do żeglugi szlaki oceaniczne staje się coraz bardziej wykonalny. Chociaż trasy te mogą skrócić czas tranzytu, możliwość zwiększonego ruchu statków w Arktyce stanowi ogromne ryzyko i potencjalnie wyniszczający wpływ na środowisko w jednym z najbardziej wrażliwych regionów na świecie.
- Celem Nike jest służenie sportowcom. Oznacza to podjęcie działań na rzecz klimatu poprzez Move to Zero, podróż Nike w kierunku zerowej emisji dwutlenku węgla i zerowego marnotrawstwa w przyszłości - powiedziała Hilary Krane, dyrektor naczelny i radca prawny Nike. - Wiemy, że zmiany klimatu wpływają na to, jak trenują nasi sportowcy i czy w ogóle mogą cieszyć się sportem. Dzięki tej obietnicy dokonaliśmy jasnego wyboru - aby pomóc chronić planetę i ocalić Arktykę – dodała.
Arktyka, często nazywana „lodówką świata”, odgrywa istotną rolę w regulacji globalnych temperatur. Jest to również jeden z regionów najbardziej narażonych na zmiany klimatu, a temperatury w Arktyce rosną dwukrotnie szybciej niż na reszcie planety.
- Niebezpieczeństwa związane z transarktycznymi szlakami żeglugowymi przeważają nad wszystkimi postrzeganymi korzyściami i nie możemy ignorować wpływu emisji gazów cieplarnianych pochodzących z żeglugi - powiedział Janis Searles Jones, prezes Ocean Conservancy.
ASCP zachęca armatorów do zobowiązania się do niewysyłania statków przez delikatny ekosystem arktyczny. Obecnie do sygnatariuszy należą firmy Bestseller, Columbia, Gap Inc., H&M Group, Kering, Li & Fung, PVH Corp. oraz armatorzy CMA CGM, Evergreen, Hapag-Lloyd i Mediterranean Shipping Company.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie