• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Największy japoński wycieczkowiec zostanie wyposażony w skrubery w przyszłym roku

PMK

19.05.2019 18:55 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Największy japoński wycieczkowiec zostanie wyposażony w skrubery w przyszłym roku

Partnerzy portalu

Największy japoński wycieczkowiec zostanie wyposażony w skrubery w przyszłym roku - GospodarkaMorska.pl

Asuka II, wycieczkowiec należący do NYK Cruises, przejdzie w styczniu 2020 roku 45-dniową modernizację w stoczni Sembcorp Marine Admiralty Yard w Singapurze. W czasie dokowania największy japoński statek wycieczkowy zostanie wyposażony w skrubery, a poza tym przejdzie ogólny przegląd.

Grupa NYK poinformowała, że będzie kontynuowała wysiłki na rzecz ulepszenia Asuka Cruises, która obsługuje zbudowaną w 1990 r. Asukę II o pojemności 872 pasażerów. Statek będzie nadal oferował rejsy wycieczkowe podkreślając tradycyjną japońską gościnność, znaną jako „omotenashi” w Japonii.

Instalacja systemu płuczki spalin na Asuka II jest zgodna z przygotowaniami NYK do rozporządzenia IMO 2020. Na początku tego roku NYK Line zdobyła pożyczkę w wysokości 80,6 mln dolarów na zakup i instalację płuczek na swojej flocie.

Popularność skruberów na rynku nadal rośnie, ponieważ coraz więcej właścicieli kontenerowców decyduje się na ich instalację, a łączna liczba zamówionych do tej pory płuczek przekroczyła 700 jednostek. Z tego około 200 jednostek zostanie zamontowanych na nowych jednostkach, podczas gdy pozostałe ponad 500 zostaną zainstalowane na istniejących statkach.

Biorąc pod uwagę dużą liczbę statków wymagających modernizacji i ograniczoną liczbę miejsc dostępnych w stoczniach na modernizację, mniej niż połowa z nich zostanie zainstalowana przed datą wdrożenia przepisów IMO 2020.

Przepis będzie obowiązywał od 1 stycznia 2020 roku. Zbliżająca się regulacja będzie wymagać od statków spalania paliwa o zawartości siarki nie większej niż 0,5%, w porównaniu do obecnie 3,5%, lub instalacji skruberów usuwających siarkę podczas spalania paliwa. Właściciele statków mają również wybór, aby używać alternatywnych paliw, takich jak skroplony gaz ziemny, w celu spełnienia wymagań.

Obecnie, według danych DNV GL, 1850 statków jest wyposażone w skrubery. Do 2020 roku ma do nich dołączyć kolejne 2500 jednostek. Wśród wszystkich zainstalowanych scrubberów tylko 37% została zainstalowana na nowych jednostkach, w przeciwieństwie do 63% zamontowanych w czasie modernizacji.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.