• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Największa bunkierka LNG na świecie już po pierwszym bunkrowaniu

PMK

19.03.2019 21:03 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Największa bunkierka LNG na świecie już po pierwszym bunkrowaniu

Partnerzy portalu

Największa bunkierka LNG na świecie już po pierwszym bunkrowaniu - GospodarkaMorska.pl

Największy na świecie statek dostawczy LNG Kairos przeprowadził pierwszą operację bunkrowania nowego promu MS Visborg w porcie Visby.

Zakończona operacja to część kontraktu na dostawę LNG, który został podpisany przez dostawcę LNG Nauticor oraz właściciela i operatora nowego promu.

Bezpośrednim armatorem jednostki jest Babcock Schulte Energy (BSE).  Budowa bunkierki miała miejsce w Hyundai Mipo Dockyard i trwała zaledwie 9 miesięcy.

Oprócz swojej wielkości, statek wyróżnia się również konstrukcją bez balastu i zainstalowanym zbiornikiem CNG, w którym gromadzone są odzyskane opary z procesu bunkrowania. Na jednostce zainstalowano także odbojnice pneumatyczne umożliwiające łatwe i szybkie wydanie oraz umieszczenie na wodzie zaopatrywanego w paliwo LNG statku.

To pierwszy na świecie statek do tankowania LNG nieużywający balastu. Koncepcja bez balastu oznacza, że statek nie musi instalować systemu uzdatniania wody balastowej zgodnie z wymaganiami konwencji IMO o wodach balastowych.

- Wpłynięcie Kairos na Morze Bałtyckie stanowi kamień milowy dla LNG jako paliwa dla statków - powiedział Mahinde Abeynaike, dyrektor generalny Nauticor. - Od tego momentu, dostawy LNG jako paliwa żeglugowego na Morzu Bałtyckim są zabezpieczone i to na wielką skalę.  Chciałbym wyrazić mój szacunek naszemu zespołowi i naszym partnerom - to wspaniałe osiągnięcie, aby dostarczyć tak złożony i pierwszy w swoim rodzaju statek na czas – dodał.

Nowy statek zapewni także sprawną usługę przeładunku LNG w porcie w litewskiej Kłajpedzie i stworzy pełny łańcuch logistyczny LNG w regionie Morza Bałtyckiego dla swoich klientów.

Dane techniczne LNG Kairos:


długość - 117,07 m
szerokość - 20,05 m
zanurzenie - 5,212 m
wysokość boczna - 10,30 m
nośność - 4376 t
wyporność - 9026 t
tonaż pojemnościowy brutto - 8070
pojemność ładunkowa - 7521 m3
moc napędu - MCR 1665 kW (2264 KM)
prędkość eksploatacyjna - 12,50 węzłów
załoga - 14 osób

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.