PMK
Stena Estrid, najnowszy prom Stena Line, rozpoczął 13 stycznia służbę na trasie Morza Irlandzkiego z Dublina do Holyhead, po ponad sześciu latach planowania i budowy.
Prom RoPax Stena Estrid nowej generacji będzie odbywał dwie codzienne podróże na trasie Dublin-Holyhead.
- To był bardzo ważny miesiąc, nie tylko dla Stena Line, ale także dla przyszłości podróży promami po Morzu Irlandzkim, ponieważ powitaliśmy Stena Estrid w jej nowym domu na Morzu Irlandzkim. Siostrzana jednostka Stena Edda została dostarczona i jest w drodze na Morze Irlandzkie, a wiosną ma rozpocząć operacje na trasie z Liverpoolu do Belfastu - skomentował Niclas Mårtensson, prezes Stena Line.
Mårtensson poinformował, że trzeci statek typu E-Flexer, Stena Embla, zostanie wprowadzony na tę samą trasę na początku 2021 roku.
- Jestem dumny, że Stena Line nadal kształtuje branżę dla następnej generacji klientów. Statki klasy E-Flexer umożliwiają nam wydajniejsze operacje załadunku i rozładunku - dodał Mårtensson.
Stena Estrid, o długości 215 metrów, jest jednym z najbardziej zaawansowanych statków w eksploatacji i większym niż dzisiejsze standardowe statki RoPax, z miejscem na 120 samochodów i 1000 pasażerów oraz ładownością 3100 metrów pasa.
W osobnym ogłoszeniu firma promowa poinformowała, że jej nowa trasa promowa między Halmstad w Szwecji i Grenaa w Danii została oficjalnie otwarta 1 lutego. Nowa trasa będzie obsługiwana przez 135-metrowy prom RoPax Stena Nautica o pojemności 900 pasażerów.
Stena Line obsługuje obecnie 37 statków na 20 trasach w Europie Północnej.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody