• <
bulk_cargo_port_szczecin

Najgorszy scenariusz rozwoju pandemii koronawirusa zakłada straty rzędu 23 mld dolarów dla przewoźników

PMK

06.04.2020 21:43 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Najgorszy scenariusz rozwoju pandemii koronawirusa zakłada straty rzędu 23 mld dolarów dla przewoźników

Partnerzy portalu

Najgorszy scenariusz rozwoju pandemii koronawirusa zakłada straty rzędu 23 mld dolarów dla przewoźników - GospodarkaMorska.pl

Odwoływanie rejsów wywołane spadkiem popytu na skutek pandemii koronawirusa może doprowadzić do zbiorczej straty przewoźników kontenerowych w wysokości 23 miliardów USD – tak wygląda najczarniejszy scenariusz według firmy Sea-Intelligence z Kopenhagi.

Ten scenariusz oparty jest na spadku stawek frachtu, którego doświadczyli przewoźnicy w 2009 roku, i jest realizowany w związku z nową falą pustych rejsów z ubiegłego tygodnia, która zwiększyła się do 212.

Anulowanie rejsów wpłynęło na wiele usług do końca czerwca. Jednak większość pustych rejsów jest zgrupowana w ciągu najbliższych 5-6 tygodni.

Największe wycofanie zdolności przewozowej obserwowane jest w handlu w Azji i Europie, gdzie przez ostatni miesiąc wycofano 23-34 proc. statków z rynku. Jak wyjaśnia Sea Intelligence, celem jest zapobieganie katastrofalnemu spadkowi stawek frachtowych, przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów.

W najłagodniejszym scenariuszu przewoźnicy doświadczą 10% spadku wolumenu w 2020 roku, ale uda im się zapobiec znacznemu spadkowi stawek frachtowych. W takim przypadku ich zyski spadną o 6 miliardów USD w porównaniu do 2019 roku i spowodują, że wszyscy główni przewoźnicy stracą w 2020 roku 0,8 miliarda USD - powiedział Alan Murphy, CEO Sea-Intelligence.

- Podsumowując, zarówno spedytorzy, jak i przewoźnicy wkraczają w okres, w którym znaczna ilość czasu i wysiłku musi zostać poświęcona na poradzenie sobie z tą niecodzienną sytuacją. Kiedy spedytorzy widzą gwałtowny spadek popytu na swoje towary, mają naturalnie mniej kontenerów do wysyłki, a zatem nie mają innego wyboru, jak zarezerwować znacznie mniej ładunku niż pierwotnie planowano. Przewoźnicy, widząc tak gwałtowny spadek rezerwacji, muszą zacząć odwoływanie rejsów - dodał Murphy.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.