PMK
9 grudnia w niemieckiej stoczni MV Werften odbyła się ceremonia położenia stępki pod wycieczkowiec klasy Global dla Dream Cruises. W tym samym czasie ogłoszono początek budowy nowej klasy statków dla armatora Genting Hong Kong.
Zgodnie z informacją Genting będzie obsługiwał statki klasy Universal dla światowych marek hotelowych, które chcą wejść na rynek rejsów wycieczkowych. Nowe średniej wielkości statki wycieczkowe zostaną zbudowane przez MV Werften, co potrwa do 2024 roku. Statki będą miały tonaż 88 000 ton brutto i będą mogły pomieścić 2000 gości, dzięki czemu będą wystarczająco duże, aby mieć wszystkie główne udogodnienia typowe dla większych jednostek.
Budowa liczącego 342 metry wycieczkowca Global 2 rozpoczęła się we wrześniu 2019 roku. Statek jest również przeznaczony na szybko rozwijający się rynek azjatycki. Siostrzany Global 1 ma rozpocząć działalność pod nazwą Global Dream w 2021 roku.
Global Dream i Global 2 będą miały 2500 kabin pasażerskich, które mogą pomieścić do 9500 osób i miejsce dla 2200 osób załogi, stając się pierwszymi statkami na świecie zdolnymi przewieźć ponad 10 000 osób.
Budowa duetu nowych jednostek Dream Cruises postępuje w momencie, gdy Genting Hong Kong sprzedaje 35 proc. udziałów w spółce TPG Asia. Wyceniono je na 489 milionów dolarów, co da spółce zysk w wysokości około 470 milionów dolarów. Ma to wzmocnić jej strukturę kapitałową.
Transakcja ma zostać zrealizowana w dwóch transzach zakończonych do grudnia 2019 roku.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody