PMK
Szwajcarski armator kontenerowy Mediterranean Shipping Company (MSC) wraz z hiszpańskim Zarządem Portu Las Palmas (APLP) ratyfikował ogromny plan inwestycyjny dla tego obiektu.
Przedstawiciele APLP i MSC spotkali się w Genewie w tym tygodniu, aby przeanalizować stosunki handlowe, które obie strony mają obecnie w Porcie Las Palmas.
Podczas spotkania Diego Aponte, prezes i dyrektor generalny MSC, okazał swoje zaangażowanie w natychmiastowy rozwój projektu w porcie. Co więcej, podczas spotkania władze portowe zobowiązały się do zwiększenia konkurencyjności Portu Las Palmas i wzmocnienia oferty usług portowych.
MSC zainwestuje w terminal kontenerowy Operaciones Portuarias Canarias S.A. (OPCSA), który jest w całości własnością Terminal Investments Limited (TIL Group), spółki zależnej MSC. Planowa jest między innymi zmiana dostępu do terminalu, co pozwoli obiektowi zapewnić większą zdolność cumowania, a tym samym rozszerzenie oferowanych usług. Około 9 mln EUR zostanie przeznaczonych na proces modernizacji, który zostałby przeprowadzony w okresie ośmiu lat.
W ubiegłym roku OPCSA stała się pierwszym terminalem na zachodnim wybrzeżu Afryki, który wdrożył nowy system operacyjny Navis N4, zmierzając w kierunku automatyzacji swoich operacji. Dzięki nowemu systemowi OPCSA nakreśliła trzy główne cele - poprawę efektywności lokalnych działań, zainicjowanie procesu modernizacji i zwiększenie wydajności terminalu.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych