PMK
Armator kontenerowy Mediterranean Shipping Company (MSC) nie rozważa użycia LNG na swoich jednostkach ze względu na zbyt małą liczbę stacji bunkrujących te paliwo w portach na całym świecie. Taką opinię wyraził Bud Darr, wiceprezes MSC, na Hansa Forum, które odbyło się w Hamburgu w zeszłym tygodniu.
Wydarzenie koncentrowało się na tym, co nastąpi po 2020 roku. Można było usłyszeć, że potrzebne są duże inwestycje w badania i rozwój, aby jeszcze bardziej ograniczyć emisje gazów cieplarnianych ze statków. Ambitny cel wyznaczony przez Międzynarodową Organizację Morską ONZ (IMO), wymaga innowacyjnych rozwiązań w celu zaspokojenia popytu na paliwa alternatywne i dalszego rozwoju technologii niskoemisyjnych w celu ulepszenia projektowania statków.
W swoim przemówieniu z 21 listopada Darr podkreślił wyzwania, jakie stoją przed armatorami w realizacji tych celów i przepisów. Aby zachować zgodność z nowymi limitami i nadchodzącym pułapem siarki IMO 2020, MSC zdecydowało się na połączenie zgodnych paliw o niskiej zawartości siarki i hybrydowych systemów oczyszczania spalin. Niedawno zakończyła program modernizacji ponad 250 statków w swojej istniejącej flocie przy użyciu najnowszych ekologicznych technologii, co pozwoliło zmniejszyć o 2 miliony ton emisji CO2 każdego roku.
- W ostatnich latach flota MSC została znacznie ulepszona dzięki programowi modernizacji. Wiele zainwestowaliśmy w najnowsze technologie niskoemisyjne, aby zmniejszyć zużycie paliwa, a tym samym poprawić naszą efektywność energetyczną - powiedział Darr.
- Ponadto stale monitorujemy nasze wyniki środowiskowe i wdrożyliśmy szereg środków operacyjnych w celu dalszego ograniczenia naszej emisji CO2, aby spełnić oczekiwane nowe przepisy i cele wyznaczone przez IMO – dodał.
Ponieważ sektor transportu kontenerowego ma zasadnicze znaczenie dla globalnego handlu i rozwoju, według Darr nie ma rozwiązania „uniwersalnego” dla dekarbonizacji przemysłu żeglugowego. Dlatego potrzebny jest zróżnicowany zakres rozwiązań, aby sektor mógł sprostać ambicjom niskoemisyjnym do 2050 roku.
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?