• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

MSC: LNG nie dla nas z powodu małej ilości stacji bunkrujących

PMK

27.11.2019 22:03 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski MSC: LNG nie dla nas z powodu małej ilości stacji bunkrujących

Partnerzy portalu

MSC: LNG nie dla nas z powodu małej ilości stacji bunkrujących - GospodarkaMorska.pl

Armator kontenerowy Mediterranean Shipping Company (MSC) nie rozważa użycia LNG na swoich jednostkach ze względu na zbyt małą liczbę stacji bunkrujących te paliwo w portach na całym świecie. Taką opinię wyraził Bud Darr, wiceprezes MSC, na Hansa Forum, które odbyło się w Hamburgu w zeszłym tygodniu.

Wydarzenie koncentrowało się na tym, co nastąpi po 2020 roku. Można było usłyszeć, że potrzebne są duże inwestycje w badania i rozwój, aby jeszcze bardziej ograniczyć emisje gazów cieplarnianych ze statków. Ambitny cel wyznaczony przez Międzynarodową Organizację Morską ONZ (IMO), wymaga innowacyjnych rozwiązań w celu zaspokojenia popytu na paliwa alternatywne i dalszego rozwoju technologii niskoemisyjnych w celu ulepszenia projektowania statków.

W swoim przemówieniu z 21 listopada Darr podkreślił wyzwania, jakie stoją przed armatorami w realizacji tych celów i przepisów. Aby zachować zgodność z nowymi limitami i nadchodzącym pułapem siarki IMO 2020, MSC zdecydowało się na połączenie zgodnych paliw o niskiej zawartości siarki i hybrydowych systemów oczyszczania spalin. Niedawno zakończyła program modernizacji ponad 250 statków w swojej istniejącej flocie przy użyciu najnowszych ekologicznych technologii, co pozwoliło zmniejszyć o 2 miliony ton emisji CO2 każdego roku.

- W ostatnich latach flota MSC została znacznie ulepszona dzięki programowi modernizacji. Wiele zainwestowaliśmy w najnowsze technologie niskoemisyjne, aby zmniejszyć zużycie paliwa, a tym samym poprawić naszą efektywność energetyczną - powiedział Darr.

- Ponadto stale monitorujemy nasze wyniki środowiskowe i wdrożyliśmy szereg środków operacyjnych w celu dalszego ograniczenia naszej emisji CO2, aby spełnić oczekiwane nowe przepisy i cele wyznaczone przez IMO – dodał.

Ponieważ sektor transportu kontenerowego ma zasadnicze znaczenie dla globalnego handlu i rozwoju, według Darr nie ma rozwiązania „uniwersalnego” dla dekarbonizacji przemysłu żeglugowego. Dlatego potrzebny jest zróżnicowany zakres rozwiązań, aby sektor mógł sprostać ambicjom niskoemisyjnym do 2050 roku.

 

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.