PMK
Armatorzy kontenerowi Maersk i Mediterranean Shipping Company (MSC), którzy razem tworzą alians 2M, znaleźli nowego partnera w Korei Południowej, mającego zastąpić Hyundai Merchant Marine (HMM). Od 1 kwietnia rozpocznie się bowiem kooperacja sojuszu z linią SM Line.
Według MSC umowa „zapewni ciągłość usług między Azją a zachodnim wybrzeżem Ameryki Północnej, z lepszym standardem usług dla północno-zachodniego Pacyfiku”.
Nowa umowa z SM Line będzie odrębna od umowy o podziale statków między MSC i Maersk, gdyż usługi członków sojuszu 2M i SM Line będą się wzajemnie uzupełniać. Współpraca obejmie wymianę miejsc na szlakach dla statków wszystkich trzech stron - MSC, Maersk i SM Line - i będzie podlegać zatwierdzeniu przez organy regulacyjne.
- Dzięki nowej umowie będziemy w stanie nadal oferować sześć cotygodniowych usług między Azją a zachodnimi wybrzeżami Stanów Zjednoczonych i Kanady- powiedziało MSC.
MSC dodało, że jego istniejące usługi dla wschodniego wybrzeża USA i Zatoki pozostają niezmienione, a umowa między 2M i ZIM w regionie północno-zachodnim Pacyfiku również pozostaje w pełni skuteczna.
Posunięcie to następuje po rezygnacji HMM z trzyletniej umowy o współpracy z przewoźnikami 2M. Firma dołączy bowiem do sojuszu Ocean Network Express (ONE) od 1 kwietnia tego roku.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key