PMK
Perspektywy dla globalnego sektora żeglugi do 2020 roku pozostaną stabilne pomimo niepewności geopolitycznej i handlowej. Wyższe oczekiwane zyski będą równoważone napięciami w handlu między USA a Chinami oraz ogólnoświatowym ryzykiem regulacyjnym - stwierdziło Moody's Investors Service w nowym raporcie.
Kluczowe czynniki stabilnej perspektywy to połączenie przewidywanego wzrostu EBITDA na poziomie 16–18% do 2020 roku oraz w dużej mierze zrównoważony wzrost popytu i podaży. Pozytywy te są równoważone przez ryzyko spadku wynikające z protekcjonistycznej polityki handlowej i nowych regulacji.
- Globalny przemysł żeglugowy stoi przed szeregiem wyzwań w 2020 roku. Przykładem jest wejście w życie przepisów IMO 2020, które prawdopodobnie doprowadzą do wzrostu kosztów paliwa. Problemem będzie także niepewność geopolityczna, w tym konflikty handlowe, a zwłaszcza spór handlowy między USA a Chinami - powiedziała Maria Maslovsky, wiceprezes Moody's.
Prognoza dotycząca segmentu tankowców została zmieniona z negatywnej na stabilną. To wynik wzrostu stawek czarterowych. W tym samym czasie nadwyżka podaży staje się mniejszym problemem w wyniku zmniejszonego zamawiania nowych jednostek.
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego