PMK
Japoński gigant żeglugowy Mitsui O.S.K. Lines (MOL) i jego podspółka Ferry Sunflower Limited ujawniły plan budowy pierwszych w Japonii promów napędzanych LNG.
Zamówienie na jednostki przeznaczone do obsługi rynku japońskiego otrzyma rodzime Mitsubishi Shipbuilding. Ferry Sunflower wyczarteruje promy po dostarczeniu i uruchomi je na trasie Osaka-Beppu od końca 2022 roku.
Promy będą wyposażone w wydajne silniki dwupaliwowe i zapewnią pasażerom komfortowe zakwaterowanie. Co więcej, będą one cichsze niż obecne jednostki, zapewniając płynniejszą i bardziej relaksującą podróż.
Zastosowanie paliwa LNG pozwoli osiągnąć doskonałe wyniki środowiskowe, zmniejszając emisję dwutlenku węgla (CO2) o 20% w porównaniu z obecnymi jednostkami i praktycznie eliminując emisję tlenków siarki.
Nazwy nowych jednostek wywodzą się od Kurenai Maru i Murasaki Maru, które korporacyjny prekursor MOL, Osaka Shosen Kaisha, uruchomił na trasie Osaka-Beppu w 1910 roku. Te i inne statki o tych samych nazwach nazywano „Królową Morza” i „Królową Morza Wewnętrznego Seto”.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?