PMK
Malezja zdecydowała się wprowadzić zakaz używania otwartych systemów oczyszczania spalin (EGCS) na swoich wodach.
- Zdecydowaliśmy się zakazać odprowadzania wody z systemów ECGS na statkach, gdy te znajdują się na malezyjskich wodach – zapowiedział Departament Morski Malezji. - Statkom zawijającym do portów malezyjskich zaleca się przejście na olej napędowy zgodny z przepisami lub przejście na zamknięte skrubery przed wpłynięciem na nasze wody – dodał.
Nowy przepis wszedł w życie tuż przed wprowadzeniem limitu siarki przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO) 1 stycznia 2020 roku. Zgodnie z nowym rozporządzeniem limit siarki w oleju napędowym wykorzystywanym na statkach pływających poza wyznaczonymi obszarami kontroli emisji zostanie obniżony do 0,5% z 3,5%. Oczekuje się, że znacznie zmniejszy to ilość tlenków siarki pochodzących ze statków.
Aby zachować zgodność z nadchodzącymi przepisami, armatorzy mogą instalować płuczki lub stosować paliwa zgodne z przepisami. Wielu armatorów zdecydowało się na płuczki z otwartą pętlą, w których woda morska jest wykorzystywana jako płyn procesowy i odprowadzana za burtę.
Zaniepokojony negatywnym wpływem zrzutów wody myjącej na obszarach o większym natężeniu ruchu statków, niektóre porty, takie jak Port w Singapurze i Port w Fudżajra, zakazały używania skruberów z otwartą pętlą. Ponadto Chiny zabroniły zrzutu wody z płuczek otwartych na swoich wodach przybrzeżnych.
Mimo takich decyzji ostatnie badania, w tym te przedstawione przez Clean Shipping Alliance 2020, wykazały, że płuczki „są skuteczne i bezpieczne dla środowiska”.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody