PMK
A.P. Moller-Maersk A/S planuje przeprowadzić największy w historii test biopaliw. Ma to pomóc w obniżeniu emisji koncernu oraz osiągnięcia neutralności węglowej do 2050 roku.
Mette Maersk, jeden z większych kontenerowców firmy, wyruszy w tym miesiącu w rejs z Rotterdamu do Szanghaju. Jednostka załaduje do bunkra mieszankę zawierającą 20 procent tzw. biopaliwa drugiej generacji produkowanego z odpadów roślinnych. Ten zabieg powinien zapobiec emisji 1,5 miliona kilogramów CO2, co odpowiada emisjom 200 gospodarstw domowych w ciągu roku.
- Ten projekt jest pierwszym konkretnym działaniem w naszym dążeniu do osiągnięcia neutralności węglowej - powiedział Soren Toft, prezes Maersk. - Szukamy sposobów, aby uczynić Maersk rozpoczął testy biopaliw. To początek drogi koncernu do osiągnięcia neutralności węglowej
A.P. Moller-Maersk A/S planuje przeprowadzić największy w historii test biopaliw. Ma to pomóc w obniżeniu emisji koncernu oraz osiągnięcia neutralności węglowej do 2050 roku.
Mette Maersk, jeden z większych kontenerowców firmy, wyruszy w tym miesiącu w rejs z Rotterdamu do Szanghaju. Jednostka załaduje do bunkra mieszankę zawierającą 20 procent tzw. biopaliwa drugiej generacji produkowanego z odpadów roślinnych. Ten zabieg powinien zapobiec emisji 1,5 miliona kilogramów CO2, co odpowiada emisjom 200 gospodarstw domowych w ciągu roku.
- Ten projekt jest pierwszym konkretnym działaniem w naszym dążeniu do osiągnięcia neutralności węglowej - powiedział Soren Toft, prezes Maersk. - Szukamy sposobów, aby uczynić żeglugę neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla, ale także komercyjnie opłacalną, ponieważ jest to kluczowe, jeśli branża ma iść naprzód.
By osiągnąć ten cel, Maersk zainwestuje wiele funduszy przez następne 5 do 10 lat w rozwój innowacji i zielonych technologii. Jedną z nich jest budowa bezemisyjnej jednostki do 2030 roku. Maersk chce tym samym przyśpieszyć dekarbonizację całej żeglugi i nawołuje innych członków tego sektora do dalszej pracy ku temu celowi.
- Jedynym możliwym sposobem na osiągnięcie tak bardzo potrzebnej dekarbonizacji w naszej branży jest całkowite przekształcenie w nowe, neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla łańcuchy dostaw – twierdzi Toft.
Ponieważ wolumen transportu wciąż rośnie wraz ze światowym handlem, Maersk twierdzi, że poprawa wydajności w stosunku do obecnej technologii opartej na paliwach kopalnych może jedynie utrzymać ogólne emisje pochodzące z transportu, nie zmniejszając znacząco emisji CO2 do atmosfery.
- Następne 5-10 lat będzie kluczowe - dodał Toft. - Przeznaczymy znaczące środki na innowacje i rozwój technologii, aby poprawić techniczną i finansową rentowność ekologicznych rozwiązań. W ciągu ostatnich czterech lat zainwestowaliśmy około 1 mld dolarów i zaangażowaliśmy ponad 50 inżynierów rocznie w opracowywanie i wdrażanie energooszczędnych rozwiązań. Idąc dalej, nie możemy tego zrobić sami – dodaje.
Biorąc pod uwagę 20-25-letni okres eksploatacji statku, Maersk twierdzi, że nadszedł czas, aby połączyć siły w zakresie rozwoju nowych jednostek, które będą kursować po oceanach w 2050 roku.żeglugę neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla, ale także komercyjnie opłacalną, ponieważ jest to kluczowe, jeśli branża ma iść naprzód.
By osiągnąć ten cel, Maersk zainwestuje wiele funduszy przez następne 5 do 10 lat w rozwój innowacji i zielonych technologii. Jedną z nich jest budowa bezemisyjnej jednostki do 2030 roku. Maersk chce tym samym przyśpieszyć dekarbonizację całej żeglugi i nawołuje innych członków tego sektora do dalszej pracy ku temu celowi.
- Jedynym możliwym sposobem na osiągnięcie tak bardzo potrzebnej dekarbonizacji w naszej branży jest całkowite przekształcenie w nowe, neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla łańcuchy dostaw – twierdzi Toft.
Ponieważ wolumen transportu wciąż rośnie wraz ze światowym handlem, Maersk twierdzi, że poprawa wydajności w stosunku do obecnej technologii opartej na paliwach kopalnych może jedynie utrzymać ogólne emisje pochodzące z transportu, nie zmniejszając znacząco emisji CO2 do atmosfery.
- Następne 5-10 lat będzie kluczowe - dodał Toft. - Przeznaczymy znaczące środki na innowacje i rozwój technologii, aby poprawić techniczną i finansową rentowność ekologicznych rozwiązań. W ciągu ostatnich czterech lat zainwestowaliśmy około 1 mld dolarów i zaangażowaliśmy ponad 50 inżynierów rocznie w opracowywanie i wdrażanie energooszczędnych rozwiązań. Idąc dalej, nie możemy tego zrobić sami – dodaje.
Biorąc pod uwagę 20-25-letni okres eksploatacji statku, Maersk twierdzi, że nadszedł czas, aby połączyć siły w zakresie rozwoju nowych jednostek, które będą kursować po oceanach w 2050 roku.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key