PMK
Stocznia Cosco Zhoushan dostarczyła Maerskowi kontenerowiec o ładowności 3,6 tys. TEU o nazwie Vilnia Maersk.
To szósty z serii siedmiu feederów przeznaczonych dla linii Seago Line, która pływa po Morzu Północnym i Morzu Bałtyckim. Mierząca 200 metrów długości i 35,2 metrów szerokości jednostka to największy na świecie kontenerowiec klasy lodowej, zdolny pływać nawet w temperaturze -25 stopni.
W 2018 roku Venta Maersk, siostrzany statek Vilnia Maersk, stała się pierwszym na świecie komercyjnym statkiem transportowym, który wyruszył w rejs szlakiem arktycznym. Maersk powiedział, że decyzja o wysłaniu jednego ze swoich kontenerowców tą trasą była podjęta w celu zbierania materiałów naukowych.
Vilnia Maersk to drugi statek, który zostanie dostarczony w tym roku przez chińską stocznię. 3 stycznia COSCO Zhoushan Shipyard przekazało armatorowi Greek Aegean Shipping tankowiec o nośności 113 tys. ton.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek