• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Maersk nie będzie nabywał nowych udziałów w rynku

PMK

07.02.2019 18:30 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Maersk nie będzie nabywał nowych udziałów w rynku

Partnerzy portalu

Maersk nie będzie nabywał nowych udziałów w rynku - GospodarkaMorska.pl

Duński koncern żeglugowy, Maersk, nie zamierza poszukiwać okazji do przejęć i fuzji w obecnym roku – stwierdził prezes spółki, Soren Skou.

Maersk obecnie posiada ponad 20 proc. udziałów w transporcie oceanicznym, co daje im konkurencyjną strukturę kosztów. Duński gigant jest w stanie integracji niemieckiej linii kontenerowej Hamburg Sud, która została nabyta w zeszłym roku. Synergia z przejęcia tego armatora ma przynieść 500 mln dolarów..

Duński koncern skupia się teraz na swoim ambitnym planie uzyskania neutralności węglowej do 2050 roku.

By osiągnąć ten cel, Maersk zainwestuje wiele funduszy przez następne 5 do 10 lat w rozwój innowacji i zielonych technologii. Jedną z nich jest budowa bezemisyjnej jednostki do 2030 roku.

Maersk chce tym samym przyśpieszyć dekarbonizację całej żeglugi i nawołuje innych członków tego sektora do dalszej pracy ku temu celowi.

- Jedynym możliwym sposobem na osiągnięcie tak bardzo potrzebnej dekarbonizacji w naszej branży jest całkowite przekształcenie w nowe, neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla łańcuchy dostaw" – powiedział Søren Toft, dyrektor operacyjny A.P. Moller - Maersk.

Ponieważ wolumen transportu wciąż rośnie wraz ze światowym handlem, Maersk twierdzi, że poprawa wydajności w stosunku do obecnej technologii opartej na paliwach kopalnych może jedynie utrzymać ogólne emisje pochodzące z transportu, nie zmniejszając znacząco emisji CO2 do atmosfery.

- Następne 5-10 lat będzie kluczowe - dodał Toft. - Przeznaczymy znaczące środki na innowacje i rozwój technologii, aby poprawić techniczną i finansową rentowność ekologicznych rozwiązań. W ciągu ostatnich czterech lat zainwestowaliśmy około 1 mld dolarów i zaangażowaliśmy ponad 50 inżynierów rocznie w opracowywanie i wdrażanie energooszczędnych rozwiązań. Idąc dalej, nie możemy tego zrobić sami – dodaje.

Biorąc pod uwagę 20-25-letni okres eksploatacji statku, Maersk twierdzi, że nadszedł czas, aby połączyć siły w zakresie rozwoju nowych jednostek, które będą kursować po oceanach w 2050 roku.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.