• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

M/v Parandowski, statek Chipolbrok, gwiazdą filmową

pc

07.01.2019 19:03 Źródło: PAP
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski M/v Parandowski, statek Chipolbrok, gwiazdą filmową

Partnerzy portalu

M/v Parandowski, statek Chipolbrok, gwiazdą filmową - GospodarkaMorska.pl

Statek Chipolbrok gwiazdą filmową. Jednostka m/v Parandowski wystąpiła w obrazie „Power”, którego reżyserami są Henry Joost i Ariel Schulman. To thriller science-fiction o walce z narkotykowym podziemiem.

Akcja filmu rozgrywa się w Portland w Stanach Zjednoczonych. Bardzo popularny jest tam pewien rodzaj narkotyku, który daje ludziom supermoc. Policjant, w którego rolę wciela się Joseph Gordon-Levitt, zdaje sobie sprawę, że aby walczyć z przemytnikami, sam musi wejść do narkotykowego podziemia. Pozostałe role w filmie zagrali m.in. Rodrigo Santoro, Machine Gun Kelly oraz Jamie Foxx. Autorem scenariusza jest Mattson Tomlin.

Ekipie filmowej na pokładzie statku m/v Parandowski udostępnione zostało ponad 2 000 m kw. przestrzeni. W filmie jako statyści wystąpiło 15 członków załogi, operatorzy statkowych dźwigów m.in. przeprowadzali załadunek i rozładunek jednostki.

Zdjęcia do filmu odbyły się w połowie listopada ubiegłego roku przy Nabrzeżu Poland Avenue w Nowym Orleanie. Drobnicowiec m/v Parandowski zawinął tam po ładunek 25 tys. ton wlewek cynku, które następnie zawiózł do Szanghaju.

M/v Parandowski ma 199,80 m długości, 27,80 m szerokości, 30 346 t nośności i 11 m zanurzenia. Wyposażony jest w dźwigi umożliwiające przeładunek sztuk o wadze jednostkowej do 640 ton. Zbudowana w 2010 r. jednostka pływa pod maltańską banderą. Jej siostrzanym statkiem jest m.in. Adam Asnyk, którego w maju ubiegłego roku można było zobaczyć w Porcie Gdynia.

Chipolbrok został powołany w 1951 w Tiencinie i Gdyni jako Chińsko-Polskie Przedsiębiorstwo Maklerów Okrętowych na podstawie umowy między Polską i Chinami, w celu ustanowienia połączenia drogą morską pomiędzy portami chińskimi a polskimi. Rolę udziałowców pełnią rządy Polski i Chin, reprezentowane przez ministrów transportu obu państw. W wyniku restrukturyzacji w latach 90., firma rozszerzyła swoją ofertę transportową o porty Europy Zachodniej i basenu Morza Śródziemnego, jak również linię z portów Dalekiego Wschodu do portów USA i Zatoki Meksykańskiej oraz innych portów w basenie Morza Karaibskiego, a także Afryki.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.