pc/Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki
Dwie inwestycje poprawiające dostęp do portu w Szczecinie uzyskały dziś pozwolenie na budowę. Wojewoda zachodniopomorski Tomasz Hinc zatwierdził projekty budowy przedsięwzięć pod nazwą „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego” oraz „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego”.
– Inwestycja w rejonie Kanału Dębickiego ma na celu dostosowanie jego parametrów do obsługi największych statków jakie mogą zawinąć do portu w Szczecinie – mówi wojewoda zachodniopomorski Tomasz Hinc. – To pozwoli na zwiększenie przeładunków i podniesienie konkurencyjności portu.
Kanał Dębicki zostanie poszerzony do 200 m na całej jego długości oraz pogłębiony do 12,5 m. Wybudowane zostanie nabrzeże Norweskie o długości 300 m oraz rozbudowane nabrzeża Czeskie i Słowackie o łącznej długości linii cumowniczej 985 m. Inwestycja obejmie również modernizację infrastruktury technicznej na bezpośrednim zapleczu nabrzeża i likwidację istniejącej rampy ro-ro. Prace potrwają do 2022 r.
W rejonie Basenu Kaszubskiego wybudowana zostanie m.in. przystań dalbowa wraz z nabrzeżem Dąbrowieckim oraz rozbudowane nabrzeża: Katowickie, Chorzowskie, Chorzowskie-Uskok i Gliwickie-Uskok.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody