PMK
Pięć koreańskich firm transportowych zamierza zawrzeć sojusz, by pozyskać duże dostawy LNG od Kataru. W tym celu zlecona zostanie także budowa floty gazowców.
W aliansie znajdą się firmy: Korea Line, Pan Ocean, SK Shipping, Hyundai LNG Shipping i H-Line Shipping. Informacja ta pojawiła się w momencie natężenia rozmów na wysokim szczeblu między Koreą Południową a Katarem. 13 października Sung Yun Mo, koreański minister handlu, przemysłu i energii, spotkał się w Katarze z Saad bin Sherida Al-Kaabim, minister energii Kataru, aby omówić współpracę między dwoma krajami w dziedzinie energii.
W lutym 2019 roku Al-Kaabi, który pełni również funkcję prezesa Qatar Petroleum, potwierdził zamiar kraju, aby zamówić do 60 nowych gazowców LNG do końca roku. Statki zostaną zbudowane w ramach projektu rozbudowy pola północnego w Katarze, który ma zwiększyć zdolności produkcyjne LNG w kraju z 77 milionów ton rocznie (mta) do 110 mta począwszy od 2024 roku.
Ogółem Katar planuje zbudować do 100 gazowców LNG w ciągu następnej dekady w ramach kampanii budowy statków. Południowokoreańscy stoczniowcy są uważani za faworytów do wygrania umów na budowę tych jednostek, głównie ze względu na ich doświadczenie w segmencie LNG.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych