Operatorzy P&O Ferries i DFDS wyrazili niewielkie zainteresowanie nabyciem aktywów rywala - MyFerryLink.
Przypominamy, że po decyzji Trybunału Odwoławczego ds. Konkurencji (Competition Appeal Tribunal - CAT), Eurotunnel, który jest właścicielem MyFerryLink wystawił operatora promowego na sprzedaż.
Rzecznik P&O Ferries powiedział, że firma nie jest jeszcze gotowa by stwierdzić, czy nie byłaby zainteresowana nabyciem MyFerryLink lub jednego z jego promów. Jednakże pracownicy spółdzielni SCOP (czytaj więcej tutaj) obwieścili, że zamierzają odwołać się od decyzji, dlatego też P&O Ferries poczeka na ostateczny wynik w tej sprawie.
Ponadto, rzecznik prasowy P&O Ferries uważa, że możliwość nabycia aktywów MyFerryLink przez P&O Ferries będzie zależała od zatwierdzenia tego kroku przez CMA, a ta decyzja może zapaść dopiero po rozważeniu udziału w rynku poszczególnych spółek.
P&O Ferries ponadto podkreśla, że rentowność MyFerryLink bardzo zależała od dotacji przyznawanych przez Eurotunnel. Uważa on, że takowe finansowanie nie stwarza równych szans wśród zaangażowanych podmiotów i zniekształca rynek konkurencyjny. Jednocześnie P&O Ferries nie widzi problemu z tym, że MyFerryLink zostanie sprzedany nowemu podmiotowi pod warunkiem, że nie będą się z tym wiązały dotacje takie jak w przypadku Eurotunnelu.
Z kolei rzecznik DFDS komentuje, że w tej chwili plany tonażowe spółki na trasie Dover-Calais podążają w innym kierunku.
DFDS równocześnie podsumowuje wynik Trybunału jako pozytywny. Jednakże uznaje on, że okres decyzyjny był za długi i przyniósł niepewność wśród pracowników DFDS oraz straty finansowe dla wszystkich zainteresowanych stron. Po ogłoszeniu wyniku Trybunału, DFDS może zacząć tworzyć długoterminowe plany co do tej trasy.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych