• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Koniec umowy czarteru między DFDS i Stena Line

Partnerzy portalu

Koniec umowy czarteru między DFDS i Stena Line - GospodarkaMorska.pl

DFDS rozbudowuje swoją flotę na Morzu Irlandzkim. W związku z pozyskaniem nowych promów ze stoczni Jinling kończy się umowa czarteru ze Stena Line. Prom Stena Foreteller przejdzie w posiadanie szwedzkiego potentata promowego.

Nowe promy DFDS

Już niebawem do floty DFDS dołączą nowe statki o powierzchni ładunkowej 6695 m. Ich budowa trwa w chińskiej stoczni Jingling. Zamówionych zostało sześć promów, każdy o długości 237 metrów i 33 metry szerokości. Ich potężna linia ładunkowa pozwala zabrać na pokład aż 450 naczep. Statki będą poruszać się z prędkością sięgającą 21 węzłów (38 km na godzinę).

Odebrane zostały już trzy z sześciu promów. Dwa trafiły do obsługi połączeń na Morzu Śródziemnym, gdzie duński armator przejął w ubiegłym roku turecką firmę U.N. Ro-Ro (to jednostki Ephesus Seaways oraz Troy Seaways), trzeci, Hollandia Seaways będzie pływał pod duńską banderą.

Nowa rola Stena Foreteller

Obecnie Stena Foreteller o długości ładunkowej 3000 m obsługuje połączenie Cuxhaven – Immingham pięć razy w tygodniu. Ma być przekazany Stenie RoRo na przełomie 2019 i 2020 roku. Wg najnowszych informacji zostanie wyczarterowany Irish Ferries.
Czarter Irish Ferries

Na początku przyszłego roku Stena Foreteller zostanie tymczasowo wprowadzona na trasie między Dublinem a Holyhead. Będzie tam służyć do kwietnia-maja 2020, po czym będzie pełnić służbę dla Irish Ferries.

bulk_cargo_port_szczecin
Źródło:
promy24.com

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.