Expom SA wyprodukował dźwig typu knuckleboom na zamówienie klienta z Norwegii. Współpraca firm zaowocowała wprowadzeniem innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Z powodu szczególnych potrzeb zleceniodawcy inżynierowie Expomu zastosowali najnowocześniejsze zabezpieczenia antykorozyjne.
Nowy knuckleboom wyprodukowany przez kurzętnickich inżynierów jest łamanym dźwigiem przegubowym, mniejszym od swoich poprzedników. Wyróżnia się jednak specjalnymi zabezpieczeniami przed kolizją i nadmiernymi przeciążeniami, co jest bardzo istotne w kontekście ciągłej poprawy bezpieczeństwa, które dla kadry inżynierskiej z Expom jest absolutnym priorytetem. Jednostka wyposażona jest także w innowacyjny system zdalnego sterowania oraz szereg udogodnień zwiększających komfort obsługi. Godne uwagi są też bardzo wysokie wymagania odnośnie zabezpieczeń antykorozyjnych. Nałożenie kilkuwarstwowej aplikacji lakierniczej było możliwe do przeprowadzenia w Expom z uwagi na doświadczenie personelu oraz technologie jakimi dysponuje lider z Kurzętnika. Dźwig został wyposażony w układy hydrauliki siłowej i elektryczne, umożliwiające sprawne funkcjonowanie nawet w ekstremalnych warunkach, potwierdzone atestem towarzystw międzynarodowych.
Oprócz produkcji konstrukcji stalowej dźwigu i wyposażeniem w skomplikowane układy sterownicze, spółka udostępniła również własną wieżę badań dynamicznych, w której pod nadzorem międzynarodowych inspektorów przeprowadzane są specjalistyczne testy. Każdy punkt badań musi być zgodny z wymogami towarzystw klasyfikacyjnych DNV, ABS, Lloyd, PRS, RMRS, RINA.
W testach tej jednostki wzięły udział wszystkie strony kontraktu zainteresowane projektem. Przeprowadzone testy miały na celu obiektywną ocenę dźwigu morskiego i potwierdzenie wykonania zgodnego z międzynarodowym standardem morskim.
Knukcleboom z pełną dokumentacją jakościową i odbiorową trafi do Norwegii, gdzie zostanie zamontowany na statku. Jest to kolejny dźwig tego typu, który zostanie wysłany z Kurzętnika do Skandynawii.
Spółka Expom specjalizuje się w produkcji wielkogabarytowych konstrukcji stalowych i elementów maszyn m.in. dla branży offshore i przemysłu energetycznego. Firma realizuje zamówienia o globalnym zasięgu, m.in. dla klientów z Europy, USA i Emiratów Arabskich.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody