PMK
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, ruszyła druga faza budowy katarskiego Portu Hamad - potwierdził H E Jassim bin Saif Al Sulaiti, katarski minister transportu i komunikacji.
Pierwsza faza budowy portu została zakończona w tym roku. Położony 40 km na południe od Doha port, Hamad będzie największym takim obiektem na Bliskim Wschodzie, zdolnym przyjąć wszystkie rodzaje statków, wliczając największe kontenerowce.
Budowa obiektu dotąd kosztowała aż 7,4 mld dolarów. Za to Katar otrzyma obiekt zdolny przeładować rocznie 7,5 mln kontenerów. Dodatkowo port pomoże temu krajowi ominąć sankcje, nałożone przez ZEA i inny arabskie państwa. Katar będzie bowiem mógł bezpośrednio importować dobra z Chin i Omanu, bez potrzeby udziału w transporcie Dubaju.
- Ten port zerwie łańcuchy nałożone na nasza gospodarkę przez zewnętrzne siły. Nie porzuciliśmy nadziei i naszych ambicji – powiedział Jassim bin Saif al-Sulaiti, katarski minister transportu.
Minister stwierdził także, że budowa pierwszej części portu skończyła się przed terminem i poniżej zakładanego budżetu. Obiekt rozpocznie pełną działalność w 2020 roku.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie