pc/gov.pl
O idei przedsięwzięcia i wielowymiarowym aspekcie społeczno-gospodarczym rozmawiano 22 marca w Sosnowcu, na Wydziale Nauk o Ziemi Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach podczas konferencji pn. „Kanał Śląski i droga wodna górnej Wisły – szanse i wyzwania".
Budował Kanału Śląskiego może przyczynić się do rozwoju spójnego systemu śródlądowych dróg wodnych w Polsce. Jego głównym celem jest połączenie Odrzańskiej Drogi Wodnej z drogą wodną górnej Wisły.
Wydarzenie wpisuje się w prace Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej nad opracowaniem Programu Rozwoju Odrzańskiej Drogi Wodnej. Konferencja objęła swoją tematyką najważniejsze zagadnienia pozwalające rozwijać dalsze koncepcje planowanego do budowy Kanału Śląskiego. Przedstawiono opinie środowiska naukowego oraz interesariuszy rozwoju żeglugi śródlądowej w zakresie zagadnień technicznych, ekonomicznych, społecznych i środowiskowych, co może zostać wykorzystane w dalszych analizach prowadzonych przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
Konferencja była okazją do wymiany wiedzy na temat planowanej inwestycji m.in. dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego.
Podczas konferencji Monika Niemiec-Butryn, dyrektor Departamentu Gospodarki Wodnej i Żeglugi Śródlądowej w MGMiŻŚ, przedstawiła postępy w przygotowaniu Programu Rozwoju Odrzańskiej Drogi Wodnej. Poinformowała również o planowanej na przełomie czerwca i lipca 2019 r. konferencji konsultacyjnej rekomendowanego przebiegu Kanału Śląskiego.
Przedstawiciel resortu omówił również wyniki analizy sektora transportu wodnego śródlądowego oraz aktualne działania w zakresie analizy kosztów i korzyści dla modernizacji Odrzańskiej Drogi Wodnej. Natomiast Dorota Dybkowska-Stefek, Szef Biura ds. Odrzańskiej Drogi Wodnej w Zarządzie Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, zaprezentowała stan prac w zakresie opracowania koncepcji technicznej budowy Kanału Śląskiego.
Szczegółowe informacje oraz nagranie z konferencji opublikowane są na stronie internetowej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach: https://www.us.edu.pl/konferencja-pt-kanal-slaski-i-droga-wodna-gornej-wisly.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody