PMK
Japoński Nippon Yusen Kaisha (NYK) złożył zamówienie na największy na świecie samochodowiec (PCTC) napędzany LNG. Położenie stępki pod tę jednostkę odbyło się 20 września w japońskiej stoczni Shin Kurushima Toyohashi Shipbuilding.
Statek ma zostać dostarczony w 2020 roku i będzie miał 199,95 metrów długości oraz 38 metrów szerokości. By zwiększyć pojemność ładunkową, która została ograniczona instalacją zbiorników paliwa LNG, wdrożonych zostanie kilka konstrukcji maksymalizujących przestrzeń ładunkową. Statek będzie mógł dzięki temu zabrać na pokład około 7 000 jednostek.
Przy wsparciu japońskiego Ministerstwa Środowiska i Ministerstwa Lądu, Infrastruktury, Transportu i Turystyki, statek zostanie wyposażony w technologię dalszego obniżenia emisji CO2, która zostanie zweryfikowana w czasie próbnego rejsu.
Jak wyjaśniono, statek będzie o około 40% bardziej energooszczędny, przekraczając wymogi EEDI fazy 3 Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO), które zaczną obowiązywać w 2025 roku. Oczekuje się, że statek dodatkowo zmniejszy emisje tlenku siarki (SOx) o około 99 % i tlenków azotu (NOx) o około 86% w porównaniu do konwencjonalnych jednostek napędzanych ciężkim paliwem.
W ciągu ostatnich kilku lat NYK konsekwentnie dąży do wykorzystania LNG jako paliwa napędowego. W 2016 roku armator zbudował pierwszego na świecie samochodowca napędzanego LNG, który wszedł do eksploatacji w 2017 roku.
W ubiegłym roku grupa zaczęła emitować zielone obligacje w celu finansowania statków napędzanych LNG i bunkierek LNG.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych