PMK
Według Guy'a Plattena, sekretarza generalnego Międzynarodowej Izby Żeglugi (ICS), kwestia zmiany załóg, która powstała w wyniku pandemii koronawirusa, powinna być przedmiotem szczególnej troski społeczności międzynarodowej.
- Każdego dnia marynarze na całym świecie świadczą usługi na pierwszym froncie światowej gospodarki – powiedział. - Ograniczenia zmiany załóg na statkach mogą potencjalnie spowodować poważne zakłócenia w handlu - uważa Platten.
Z powodu pandemii koronawirusa wiele krajów zamknęło swoje granice i ograniczyło wejście do portu. Platten zauważył, że podczas gdy narody próbują powstrzymać wirusa, handel światowy musi być kontynuowany.
- Nie tylko mamy obowiązek zapewnić, że handel światowy będzie kontynuowany, ale także zadbać o naszych marynarzy. Ten naglący problem wymaga uwagi całej społeczności międzynarodowej - dodał sekretarz generalny ICS.
Z tego powodu, 19 marca, ICS zgromadzi krajowe stowarzyszenia z całego świata na pierwszym z ciągłych spotkań mających na celu znalezienie szybkich i skutecznych rozwiązań.
- Droga naprzód nie jest jeszcze jasna i żaden pomysł nie zostanie pominięty. Od jakiegoś czasu ciężko pracujemy nad tym zagadnieniem, wnosząc wkład do UE, współpracując jednocześnie z głównymi organami międzynarodowymi, takimi jak WHO, IMO, MOP i wiele innych. Opracowaliśmy już wytyczne, które zostały udostępnione za darmo i można je bezpłatnie pobrać ze strony internetowej ICS – powiedział Platten.
Jak wyjaśniono, spotkanie będzie początkiem serii regularnych połączeń konferencyjnych z krajowymi stowarzyszeniami w odpowiedzi na wyzwanie związane z koronawirusem, przed którym stoi świat, marynarze i globalna społeczność żeglugowa.
- Chcemy mieć pewność, że wszystkie problemy, przed którymi stoi przemysł, możemy rozwiązać razem. Wysyłka ze swej natury jest skomplikowaną, ale płynną interakcją między krajami, kulturami i korporacjami. Około 90% wszystkich towarów, z których ludzie korzystają na całym świecie, jest transportowanych drogą morską. Dlatego niezwykle ważne jest, aby wysyłka była kontynuowana tak płynnie i bezpiecznie, jak to możliwe, aby zapewnić światu możliwość walki z wirusem COVID-19 – stwierdził Platten.
W ramach środków ostrożności dotyczących rozwoju koronawirusa wiele portów postanowiło zakazać zmian w załodze statku. Na przykład zmiany załogi w porcie Fudżajra i w przybrzeżnym kotwicowisku Fujairah zostały zawieszone, zgodnie z GAC. W Dubaju zmiany załogi są również surowo zabronione dla statków przybywających z krajów spoza Zjednoczonych Emiratów Arabskich (ZEA). Port Namibii w Walvis Bay również zakazał zmian w załodze w granicach portów.
Co więcej, zmiany załogi w Kanale Kilońskim podlegają zmianie przepisów wjazdowych do UE. W Omanie wymagana jest uprzednia zgoda na wypadek konieczności zmiany załogi.
Z drugiej strony Transport Canada potwierdził, że nie ma ograniczeń ruchowych dla zdrowych członków załogi na obcych statkach. Załoga statku przybywająca lub odlatująca drogą powietrzną jest jednak zwolniona z dyrektywy zakazującej wjazdu cudzoziemców drogą powietrzną.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych