PMK
Południowokoreańskie stocznie mają za sobą dobry początek 2018 roku, gdyż mocno wzrósł popyt na nowe budowy spowodowany ożywieniem na rynku.
Hyundai Heavy Industries (HHI) podało w zeszłym tygodniu, że do tej pory armatorzy zamówili w ich zakładzie 29 statków o wartości 2 mld dolarów. Wśród nich znajduje się 3 gazowców LNG, osiem gazowców LPG, 10 tankowców, 6 kontenerowców i 2 duże rudowce.
Ostatnie zamówienie zostało złożone w poniedziałek, 6 marca i dotyczyło dwóch gazowców LNG zakontraktowanych przez nieujawnionego europejskiego armatora.
Stocznia planuje nadal koncentrować się na rynku gazowców w związku z przewidywanym wzrostem wolumenu transportu LNG i LPG w połączeniu z agresywną polityką eksportu energii w USA i ekologiczną chińską kampanią na rzecz czystego zużycia energii.
W związku z tym firma spodziewa się otrzymać dodatkowe zamówienia na duże jednostki do przewozu tych surowców. HHI otrzymała w zeszłym roku zamówienia od 15 przewoźników LNG, osiągając 40-procentowy udział rynkowy.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie