pc/Urząd Morski w Gdyni
Trwa odbiór nowego statku dla Urzędu Morskiego w Gdyni. Jest to jednostka „Hydrograf 17” przeznaczona do obsługi oznakowania nawigacyjnego na wodach Zalewu Wiślanego. Jej portem stacjonowania będzie Elbląg, ale do wtorku (10 września) można ją zobaczyć przy Nabrzeżu Prezydenta w pobliżu Skweru Kościuszki w Gdyni.
„Hydrograf 17” przypłynął do Gdyni wieczorem 28 sierpnia b.r. z Finlandii. Został wyprodukowany na zamówienie Urzędu w fińskiej stoczni Tyovene OY i sfinansowany w 85 % przy udziale funduszy unijnych w ramach projektu „Wymiana taboru pływającego Urzędu Morskiego w Gdyni” (Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020).
Zastąpi on obecnie pracującego, ponad 60-letniego „Hydrografa 7” i dzięki większej powierzchni pokładu oraz mocniejszemu dźwigowi umożliwi sprawną obsługę oznakowania nawigacyjnego, którego ilość i jakość w związku z budową drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, ulegnie wkrótce radykalnemu zwiększeniu.
Całkowity koszt budowy jednostki to 18 327 000 zł.
Podstawowe parametry statku:
Długość całkowita: 24,0 m
Szerokość konstrukcyjna. 6,2
Zanurzenie maksymalne: 1,4 m
Napęd: silnik wysokoprężny Caterpillar 500kW
Prędkość maksymalna: 12,0 węzłów
Dźwig – Melcal FL30T4 (750 kg przy wysięgu 12 m)
Zasięg przy prędkości ekonomicznej wyniesie minimum 600 Mm, a autonomiczność żeglugi – 5 dni dla 6 osób.
Statek odpowiada wymaganiom Towarzystwa Klasyfikacyjnego Polskiego Rejestru Statków i posiada klasę PRS: * mKM III [1] Lm2
Więcej informacji o projekcie tutaj.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody