• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Hurtigruten znalazł niecodzienne paliwo dla swoich promów. Są nim... zdechłe ryby

PMK

23.05.2019 18:55 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Hurtigruten znalazł niecodzienne paliwo dla swoich promów. Są nim... zdechłe ryby

Partnerzy portalu

Hurtigruten znalazł niecodzienne paliwo dla swoich promów. Są nim... zdechłe ryby - GospodarkaMorska.pl

Norweski armator wycieczkowy Hurtigruten potwierdził, że będzie napędzać swoje promy paliwem pozyskanym z martwych ryb i innych odpadów organicznych. W tym celu razem z firmą Biokraft podpisał 7,5 letnią umowę na dostawę biogazu dla swoich jednostek.

– To, co inni postrzegają jako problem, my widzimy jako środek oraz rozwiązanie – wyjaśnili przedstawiciele przedsiębiorstwa. – Wprowadzając biogaz jako paliwo dla statków, Hurtigruten będzie pierwszą firmą żeglugową, która zasila swoją flotę paliwem niekopalnym – poinformowano.

Biopaliwo, po które zamierza sięgnąć armator, będzie produkowane głównie z padniętych ryb, ale także z innych odpadów o charakterze organicznym. Jak wskazuje przewoźnik, rozwiązanie to już dziś, choć na niewielką skalę, stosowane jest w transporcie, np. do zasilania autobusów. Hurtigruten chce stać się liderem w wykorzystaniu tego paliwa, a także być przykładem dla innych dużych firm, które wciąż się wahają, gdy chodzi o testowanie alternatywnych i ekologicznych paliw.

Hurtigruten do 2021 r. zamierza zastąpić konwencjonalny napęd silnikami napędzanymi gazem i dużymi zestawami akumulatorów na co najmniej sześciu swoich jednostkach. Statki hybrydowe będą zasilane czystą energią elektryczną, skroplonym gazem ziemnym (LNG) i LBG. Jak wyjaśniono, LBG można mieszać i stosować w tych samych zbiornikach i silnikach, co LNG, korzystając z istniejącej infrastruktury i technologii. Hurtigruten rozpoczął również realizację nowego programu budowy trzech hybrydowych statków wycieczkowych. Pierwszy z nich, Roald Amundsen, dołączy do firmy w tym roku.

Hurtigruten ma ambitne plany. Wartość planowanych na najbliższe lata inwestycji to aż 850 milionów dolarów. Suma ta ma pozwolić przewoźnikowi stać się jedną z najbardziej ekologicznych linii świata.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.