PMK
Armator statków ekspedycyjnych wspólnie z norweskim start-upem, Brim Explorer, ujawnił projekt katamaranów zasilanych bateriami. Jednostki zostały specjalnie zaprojektowane do rejsów w rejonie polarnym.
Statki mają zadebiutować wiosną 2020 roku. Jednostki będą obsługiwać zrównoważone i ciche wycieczki oceaniczne z portu Longyearbyen na arktycznej wyspie Svalbard. Katamarany będą działać pod marką Hurtigruten Svalbard.
Jednostki będą wyposażone w duże akumulatory i będą mogły ładować się praktycznie w dowolnym porcie i pracować na akumulatorach do 10 godzin z prędkością przelotową 10 węzłów.
- Ekologia to przyszłość branży turystycznej, nie tylko w regionach polarnych. Dzięki świetnemu pomysłowi i zaangażowanym partnerom, takim jak Hurtigruten, postanowiliśmy zbudować statek, którego nie widzieliśmy jeszcze na świecie - powiedziała Agnes Árnadóttir, współzałożycielka i prezes Brim Explorer.
Pierwsza jednostka Brim Explorer jest obecnie w budowie w Norwegii i ma zadebiutować w sierpniu 2019 roku.
- Łącząc zieloną technologię i nordycki design stworzyliśmy pierwszy statek wycieczkowy na świecie, który jest w stanie pływać cały dzień na energii elektrycznej. Z niecierpliwością oczekujemy wykorzystania naszej wiedzy, aby pomóc przenieść branżę turystyczną w bardziej ekologicznym kierunku - dodał Árnadóttir.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody