• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

HHLA zwiększa wydajność największego terminalu kontenerowego w porcie w Hamburgu

ew

23.01.2019 10:06 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski HHLA zwiększa wydajność największego terminalu kontenerowego w porcie w Hamburgu

Partnerzy portalu

HHLA zwiększa wydajność największego terminalu kontenerowego w porcie w Hamburgu - GospodarkaMorska.pl

O dwa dodatkowe tory i dwie nowe suwnice bramowe wzbogacił się terminal kolejowy w Container Terminal Burchardkai (CTB). Tym samym, zwiększyła się wydajność największego terminalu kontenerowego w porcie w Hamburgu. Za rozbudowę odpowiada niemieckie przedsiębiorstwo Hafen und Logistik AG (HHLA).

Container Terminal Burchardkai posiada teraz już dziesięć torów. Mogą się po nich poruszać nawet 740-metrowe składy. Dodatkowo, oddano do użytku dwie nowe suwnice bramowe od Kocks Ardelt Kranbau (zaprojektowane w ścisłej współpracy z HHLA). Będą one w stanie obsłużyć po 5 torów każda. Na uwagę zasługuje fakt, że wykorzystują przyjazną środowisku energię elektryczną.  W sumie hamburski terminal posiada cztery tego typu suwnice. Projekt został sfinansowany głównie przez Niemiecki Federalny Urząd Nadzoru Kolejowego -13 mln euro w ramach programu mającego na celu promowanie transportu intermodalnego. 

Jak powiedział dyrektor zarządzający CBT, Andreas Hollmann: "Po raz kolejny rozbudowaliśmy terminal kolejowy, aby zapewnić naszym klientom więcej niż tylko dodatkową przepustowość. Cztery suwnice bramowe, które działają niezależnie od siebie, umożliwiają większą elastyczność i szybsze czasy reakcji w przypadku problemów z przepustowością danej linii kolejowej. "

Nowa inwestycja zwiększy przepustowość terminala kolejowego o ok. 200 000 standardowych kontenerów(TEU) do około 850 000 TEU rocznie. Od 2010 r. roczna przepustowość CTB wzrosła prawie o 50 procent. Jednocześnie udział transportu kolejowego w całkowitej ilości kontenerów w porcie w Hamburgu znacznie wzrósł w latach 2010-2017 (z 36,5 do 42,8 procent). To wszystko sprawia, że ​​Hamburg stał się największym portem kolejowym w Europie.

Jak dodaje członek zarządu HHLA Jens Hansen: "Liczne połączenia kolejowe wysokiej częstotliwości dają portowi w Hamburgu wyraźną przewagę nad innymi portami europejskimi. Uważamy, że liczba połączeń kolejowych znacznie wzrośnie od 2020. Z całą pewnością mogę powiedzieć, że jesteśmy już do tego doskonale przygotowani. "

HHLA zamierza dalej inwestować w rozbudowę swoich terminali oraz w rozwój transportu intermodalnego i zdolności przeładunkowych. Do 2022 r. firma zamierza zainwestować łącznie 800 milionów euro, z czego 450 milionów zostało zarezerwowane dla segmentu kontenerowego, a 350 milionów na segment intermodalny. Dzięki temu programowi inwestycyjnemu - HHLA ma zamiar jeszcze bardziej zwiększyć swoją konkurencyjność względem innych portów w Europie.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.