Goodman buduje dla wiodącego dystrybutora FMCG magazyn o powierzchni 24 930 m2 w Pomorskim Centrum Logistycznym położonym w bezpośrednim sąsiedztwie terminala kontenerowego DCT Gdańsk. Ponadto, w ramach centrum logistycznego powstaje obecnie spekulacyjny obiekt o powierzchni 14 000 m2, którego budowa zakończy się w 2015 r.
Przeznaczeniem obiektu będzie magazynowanie i dystrybucja artykułów FMCG. Projekt obejmuje 23 105 m2 powierzchni magazynowej oraz 1 825 m2 powierzchni biurowej. W części magazynowej wydzielone zostaną m.in. chłodnia o powierzchni 2 741 m2 oraz mroźnia o powierzchni 382 m2. Przekazanie obiektu planowane jest na IV kwartał 2015 r. Umowa najmu została podpisana na 10 lat.
– Umowa potwierdza wszechstronność Pomorskiego Centrum Logistycznego, jego strategiczną lokalizację oraz doskonałą infrastrukturę pozwalającą zaspokoić potrzeby najbardziej złożonej logistyki. Centrum logistyczne oferuje możliwość prowadzenia z tej lokalizacji sprawnej dystrybucji na region Polski Północnej, a także wykorzystanie dostępu do największego głębokowodnego portu kontenerowego na Bałtyku. Pomorskie Centrum Logistyczne to przykład jednej z najbardziej ambitnych inwestycji spekulacyjnych w Polsce oraz część naszej strategii obecności w kluczowych lokalizacjach logistycznych na mapie Polski – mówi Błażej Ciesielczak, Dyrektor Regionalny Goodman na Europę Środkowo-Wschodnią.
Dotychczas w Pomorskim Centrum Logistycznym Goodman wybudował magazyn o powierzchni 14 000 m2, w całości wynajęty przez firmy Kuehne + Nagel, Terramar, NRF Poland i NTA. Oprócz obiektu pre-let dla polskiego dystrybutora FMCG w budowie jest także obiekt o powierzchni 14 000 m2, który powstaje spekulacyjnie. Po ukończeniu trwających prac budowlanych powierzchnia Pomorskiego Centrum Logistyczne sięgnie blisko 53 000 m2.
Najemcę reprezentowała firma doradcza JLL. – Nasz klient poszukiwał nowoczesnego obiektu logistycznego, który mógłby wykorzystać jako centrum dystrybucyjne na rynki Polski Północnej. Pomorskie Centrum Logistyczne Goodmana, znakomicie położony park o wysokim standardzie, najlepiej odpowiadało potrzebom naszego klienta – mówi Tomasz Mika, Dyrektor Działu Powierzchni Magazynowo-Przemysłowych JLL w Polsce.
Rozwiązania proekologiczne
Przy budowie nowego obiektu w Pomorskim Centrum Logistycznym Goodman położono duży nacisk na zastosowanie zrównoważonych rozwiązań, które pozwolą klientowi na optymalizację kosztów użytkowania obiektu. Magazyn zostanie wyposażony w grubszą izolację dachu nad chłodnią i mroźnią oraz energooszczędne oświetlenie typu LED. Część magazynowa zostanie także podzielona na strefy oświetlenia aby zminimalizować zużycie energii. W części biurowej zainstalowane będą czujniki ruchu w celu wykorzystania światła elektrycznego tylko wtedy, gdy to konieczne. Z najemcą podpisana zostanie również dodatkowa klauzula „Zielonego Najmu”, która zakłada ograniczenie produkcji odpadów oraz zużycia energii elektrycznej i wody.
Flagowa inwestycja Goodmana w Polsce
Pomorskie Centrum Logistyczne w Gdańsku to kluczowy projekt budowlany firmy Goodman w Polsce. Wielofunkcyjne centrum logistyczne, które powstaje na działce o powierzchni 110 ha, oferuje możliwość budowy magazynów logistycznych i hal produkcyjnych wraz ze zintegrowanymi powierzchniami biurowymi o łącznej powierzchni ok. 500 000 m2. Szacuje się, że wartość całej inwestycji może przekroczyć 300 milionów euro.
Jednym z największych atutów Pomorskiego Centrum Logistycznego jest położenie w pobliżu terminala kontenerowego DCT Gdańsk, który dzięki możliwości przyjęcia jednych z największych statków na świecie stał się istotnym portem w regionie. Po oddaniu drugiego nabrzeża, którego zakończenie budowy planowane jest na rok 2016, terminal kontenerowy DCT Gdańsk podwoi swoje możliwości przeładunkowe osiągając tym samym zdolność na poziomie 3 mln TEU rocznie.
Taka lokalizacja pozwala klientom łączyć działalność logistyczną i produkcyjną z usługami oferowanymi przez największy głębokowodny port kontenerowy na Bałtyku, zgodnie z koncepcją „port centric logistics”.
Bezpośrednie sąsiedztwo z terminalem kontenerowym DCT Gdańsk to również korzyści finansowe dla klientów w postaci redukcji kosztów przeładunku, składowania i transportu. Na kolejne korzyści może przełożyć się możliwość ustanowienia tu wolnego obszaru celnego i specjalnej strefy ekonomicznej.
Pomorskie Centrum Logistyczne Goodman ma również znakomite połączenia drogowe. Trasa Sucharskiego i Południowa Obwodnica Gdańska łączy centrum z autostradą A1 prowadzącą na południe Polski oraz drogami ekspresowymi S7 do Warszawy oraz S6 do Szczecina i dalej Niemiec.
W odległości zaledwie 23 kilometrów od Pomorskiego Centrum Logistycznego znajduje się także Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku, trzecie co do wielkości lotnisko w Polsce obsługujące zarówno krajowe jak i międzynarodowe połączenia.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek