• <
bulk_cargo_port_szczecin

GDDKiA ogłosiła nowy przetarg na odcinek Suwałki-Budzisko Via Baltica

ew

07.08.2019 10:38 Źródło: PAP
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski GDDKiA ogłosiła nowy przetarg na odcinek Suwałki-Budzisko Via Baltica

Partnerzy portalu

GDDKiA ogłosiła nowy przetarg na odcinek Suwałki-Budzisko Via Baltica - GospodarkaMorska.pl

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i budowę 24-kilometrowego odcinka drogi z Suwałk do granicy z Litwą w Budzisku drogi S61 Via Baltica. To drugi przetarg, bo GDDKiA zerwała umowę z poprzednim wykonawcą.

GDDKiA w połowie czerwca zerwała umowę na budowę tego odcinka z firmą Impresa Pizzarotti. Powodem zerwania umowy był brak realizacji zapisów w kontrakcie. Drogowcy wielokrotnie wzywali wykonawcę do realizacji umowy, która obejmowała projekt i budowę drogi.

Impresa Pizzarotti przygotowała wszystkie dokumenty potrzebne do wydania decyzji - zezwolenia na realizację inwestycji. Takie zezwolenie w maju wydał wojewoda podlaski.

Inwestycja prowadzona była przez włoską firmę w systemie „Projektuj i Buduj” od połowy 2017 roku. „Jednak mimo upływu czasu, po stronie wykonawcy, nie było właściwej mobilizacji w zakresie przygotowania do prowadzenia robót budowlanych - m.in. nie zostały zgłoszone listy podwykonawców na usługi i roboty. Niedokończone zostały też projekty wykonawcze, a przedłożony projekt czasowej organizacji ruchu, który powinien umożliwić bezpieczne prowadzenie budowy, nie miał wszystkich wymaganych prawem opinii, w tym m.in. Policji” - czytamy w komunikacie GDDKiA.

Jak poinformowali drogowcy, według harmonogramu całego kontraktu, upływ czasu wyniósł w maju 2019 roku 70 proc., zaś zaangażowanie finansowe wykonawcy wynosiło zaledwie 2,42 proc. W tej sytuacji podjęta została decyzja o odstąpieniu od umowy z winy dotychczasowego wykonawcy.

GDDKiA ogłosiła więc nowy przetarg. Droga z Suwałk do granicy z Litwą ma 24 km długości. Będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Nawierzchnia zostanie wykonana z betonu cementowego. Na drodze będą wykonane 33 obiekty inżynierskie.

W nowym przetargu, GDDKiA wymaga, aby prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostały ukończone w terminie nie dłuższym niż 26 miesięcy od daty zawarcia umowy i nie krótszym niż 24 miesiące od tej daty.

Przetarg określa kryterium ceny na 60 proc. oraz 40 proc. kryteria pozacenowe, chodzi o gwarancję, terminy, kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej. GDDKiA zakłada rozstrzygnięcie przetargu do końca roku.

Wartość kontraktu z Impresa Pizzarotti wynosiło 605,5 mln zł brutto.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.