PMK
Fiński armator promów i jednostek ro-ro, Finnlines, pracuje nad projektem jednostki typu ro-pax nowej generacji.
Ro-pax to jest to statek, który łączy w sobie funkcje statku ro-ro i promu morskiego. Nowa klasa statków, o nazwie Superstar, będzie większa niż istniejąca klasa Starfirmy, którą reprezentują największe statki floty Finnlines.
Ponadto nowe statki będą spełniać najwyższe standardy techniczne i środowiskowe. Celem projektu jest stworzenie najbardziej przyjaznego dla środowiska statku, jaki kiedykolwiek funkcjonował na Morzu Bałtyckim. Badane są również zautomatyzowane rozwiązania postojowe dla tych jednostek.
Jesienią 2018 roku Finnlines ujawnił plany zamówienia nowej serii statków RoPax. Ciągły rozwój koncepcji oznacza, że firma jest o krok bliżej budowy jednostek. Na ich powstanie zostanie wydane część funduszy z kwoty 1,5 mld dolarów. Za tę sumę wybudowane zostaną także wielofunkcyjne statki dla Grimaldi Group, właściciela Finnlines.
- Strategia zwiększenia efektywności kapitału zaangażowanego w flotę Finnlines i dalszego inwestowania w zrównoważony rozwój przynosi korzyści, ponieważ rok 2018 był dla nas bardzo udany - twierdzi Grimaldi.
Zysk Finnlines w okresie styczeń-grudzień 2018 roku wzrósł o 15,1% do 95,1 mln euro.
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?