PMK
Fincantieri Bay Shipbuilding zdobył kontrakt na budowę barki LNG, która miałaby pływać po wschodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych. Jednostka powstanie w zakładzie FBS w amerykańskim Sturgeon Bay, w stanie Wisconsin.
Barka LNG została zamówiona przez Polaris New Energy (PNE), nowego armatora założonego przez koncern NorthStar Midstream. Firma będzie specjalizować się w transporcie i dystrybucji skroplonego gazu ziemnego na wodach rzecznych i przybrzeżnych w Stanach Zjednoczonych.
NorthStar udzielił zamówienia Fincantieri Bay Shipbuilding na budowę jednej barki LNG o pojemności 5400 metrów sześciennych, z możliwością budowy dwóch barek siostrzanych. Barka będzie działać zarówno jako przegubowy holownik, jak i barka (ATB), a jej trasa będzie przebiegać wzdłuż wschodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych, zapewniając bunkrowanie LNG klientom NorthStar.
ATB zostanie wyposażony w cztery zbiorniki IMO typu C, wykorzystujące system przeładunku zaprojektowany i opracowany przez Wartsila. Długość jednostki wyniesie 103 metrów, a szerokość 20 metrów.
Polaris New Energy będzie pozyskiwał skroplony gaz ziemny z JAX LNG, nowego, najnowocześniejszego zakładu produkcyjnego LNG w Jacksonville na Florydzie, powstałego w wyniku współpracy między NorthStar i Pivotal LNG.
- Budowa tej barki zwiększy naszą zdolność do rozwiązywania problemów logistycznych związanych z dostarczaniem naszym klientom LNG zarówno w sposób ekonomiczny, jak i bezpieczny - powiedział Tim Casey, prezes wykonawczy LNG w NorthStar Midstream.
- W miarę wzrostu produkcji krajowego gazu ziemnego LNG szybko stał się zarówno czystą, jak i konkurencyjną cenowo alternatywą paliwową. Jesteśmy niezmiernie podekscytowani, że możemy przodować w krajowym transporcie morskim LNG. To pierwszy krok w strategii Oaktree i NorthStar polegającej na stworzeniu kompletnej platformy rozwiązań logistycznych LNG dla klientów w USA - dodał.
- Wejście na rynek amerykańskich statków transportowych LNG było strategicznym celem naszej firmy. Współpraca z NorthStar i jej spółkami stowarzyszonymi w ramach tego projektu daje nam możliwość bycia częścią rozwijającej się branży i związanego z nią wzrostu rynku. Realizując ten projekt, wprowadzimy wiedzę Fincantieri i nasze własne projekty na rynek LNG - powiedział Todd Thayse, wiceprezes i dyrektor generalny Fincantieri Bay Shipbuilding.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?