pc/port.gdynia.pl
Zapewnienie szeroko pojętego bezpieczeństwa portów morskich oraz ich infrastruktury staje się jednym z zadań strategicznych dla zarządów portów i kierownictw terminali. Działania na rzecz bezpieczeństwa, obejmują nie tylko przestrzenie portowe, ale mają także zasięg: lokalny, regionalny, krajowy i międzynarodowy. Traktując bezpieczeństwo nie tylko Portu Gdynia, ale całej branży morskiej jako bezsprzeczny priorytet, Zarząd Morskiego Portu Gdynia zorganizował 18 kwietnia konferencję skierowaną do operatorów infrastruktury krytycznej pn. „Bezpieczeństwo infrastruktury krytycznej oraz imprez masowych w dobie przełomu technologicznego XXI wieku”.
Podczas konferencji Zarząd Morskiego Portu Gdynia, jako pierwszy port morski w Polsce, przystąpił do systemu zarządzania lotami dronów, który zintegrowany będzie z ogólnopolskim systemem Pansa UTM, należącym do do systemu DTM. W/w systemy służą do lokalnego zarządzania lotami BSP w określonym wolumenie przestrzeni powietrznej, w postaci oprogramowania zainstalowanego na serwerach zapewnianych przez HAWK-E.
– Bardzo poważnie traktujemy problem bezpieczeństwa, gdyż od lat zajmujemy pozycję najważniejszego i najbezpieczniejszego polskiego portu pasażerskiego, przyjmującego największe wycieczkowce pływające po Bałtyku – podkreśla Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. – Dodatkowo Port Gdynia jest portem podwójnego przeznaczenia, który służy działalności handlowej oraz przyjmuje okręty wojenne sojuszu państw NATO, dlatego też wszystkie zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa są nam szczególnie bliskie.
– W Porcie Gdynia systematycznie odbywa się rozładunek wojsk sojuszniczych, które biorą udział w ćwiczeniach na poligonach Rzeczpospolitej. Konferencja dotyczyła tematyki nad którą pracujemy obecnie w gdyńskim porcie, gdyż nasz projekt „ANTYDRON” jest wdrażany i jego finał przewidujemy w 2021 roku – mówi Józef Zawadzki, dyrektor ds. Bezpieczeństwa Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Bartłomiej Bargiel, brat słynnego alpinisty Andrzeja, doświadczony operator bezzałogowego statku powietrznego, przedstawił akcje ratunkowe przeprowadzone przy pomocy drona w łańcuchu górskim Karakorum. To na Broad Peak jego dron wykonał zdjęcia z wysokości 8 600 m i uratował życie innego alpinisty, Ricka Allena.
– Tematyka związana z lataniem dronów jest mi szczególnie bliska i jestem bardzo zadowolony, że uczestniczyłem w konferencji w Porcie Gdynia oraz mam nadzieję, że moje doświadczenia z akcji ratunkowej posłużą do upowszechnienia zastosowania drona w ratownictwie – stwierdził Bartłomiej Bargiel, uznany na całym świecie zawodowy operator drona. – Konferencja była bardzo dobrą okazją do wymiany wiedzy na temat m.in. użycia BSP w celach ratowania życia ludzkiego. Cieszę się że firma Pelixar jest na tak wysokim poziomie technologicznym, wyznaczając trendy w tej branży – powiedział Bargiel.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych