• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Drewry: Dobre i złe wieści dla portów kontenerowych w 2019 roku

PMK

09.01.2019 19:36 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Drewry: Dobre i złe wieści dla portów kontenerowych w 2019 roku

Partnerzy portalu

Drewry: Dobre i złe wieści dla portów kontenerowych w 2019 roku - GospodarkaMorska.pl

Oczekuje się, że światowy sektor terminali kontenerowych pozostanie bardzo dochodowym biznesem w 2019 roku, a jego przepustowość przekroczy 800 milionów TEU, generując EBITDA o wartości ponad 25 miliardów dolarów – donosi agencja Drewry.

To optymistyczna prognoza pomimo nadchodzących napięć w sektorze, narastających niepewności geopolitycznych, takich jak wojny celne USA i Chin oraz Brexit. W związku z tym, Drewry spodziewa się złagodzenia globalnej dynamiki popytu na usługi portów kontenerowych, z około 4,7 proc. w 2018 r. do nieco ponad 4 proc. w 2019 r. To wciąż jednak bardzo dobry wynik, który przekłada się na dodatkowe 30 mln TEU w światowym obrocie.

- Możemy oczekiwać, że inwestorzy i operatorzy będą nadal ostrożni pod względem inwestycji w nowe moce produkcyjne. Nawet chińskie porty mogą zostać dotknięte, jeśli tamtejsza gospodarka zwolni znacząco - przewiduje Drewry.

Sektor nie będzie musiał się borykać ze znaczącym wzrostem maksymalnych rozmiarów statków w tym roku, ponieważ fizyczne wymiary statków pozostają takie same. Oczekuje się, że operatorzy portów i władze portowe będą nadal analizować możliwości oferowane przez digitalizację / automatyzację / blockchain / smart ports / IoT / hyperloop, a także poszerzać portfel łańcucha dostaw, starając się zdywersyfikować źródła przychodów.

Czyniąc to, prawdopodobnie staną w obliczu ostrej konkurencji ze strony czołowych firm żeglugowych, które próbują zrobić to samo - podsumowuje Drewry.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.