pc
Wdrożenie nadwozi wymiennych (swap body, BDF) jest najważniejszym projektem dla biznesu lądowego DB Schenker w tym roku.
– Krok po kroku wprowadzamy plan implementacji 800 nadwozi wymiennych. Jest to jeden z elementów realizowania naszych ambicji bycia najlepszym i największym operatorem w transporcie międzynarodowym, jak i liderem na rynku krajowym – wyjaśnia Marlena Dorniak, szef Rozwoju Biznesu Klastra Europy Północno-Wschodniej w DB Schenker.
Obecnie operator logistyczny dysponuje 280 kontenerami, które poruszają się po całej Polsce, a kolejne 79 czeka już na włączenie do sieci. Osiem oddziałów DB Schenker, m.in. w Warszawie, Poznaniu i Krakowie zostało wyposażonych w ciągniki terminalowe – Kamagi, które usprawniają proces obsługi kontenerów na terenie obiektów operatora logistycznego. Firma współpracuje z przewoźnikami, którzy na potrzeby obsługi nadwozi zakupili sprzęt najnowszej generacji i wciąż trwają rozmowy z innymi chętnymi.
– W ramach projektu modernizujemy nasze terminale: zabezpieczamy podłoża, dostosowujemy place manewrowe, jak również powiększamy miejsca parkingowe, wyznaczając dedykowaną przestrzeń dla nadwozi wymiennych. Równolegle trwają prace informatyczne, polegające m.in. na modyfikacji naszego systemu operacyjnego i wdrożeniu nowych aplikacji do zarządzania placem oraz flotą kontenerów. Wszystko po to, aby w pełni wykorzystać potencjał swap body – mówi Dorniak.
Zastosowanie nowoczesnego systemu nadwozi wymiennych pozwala nie tylko bardziej efektywnie realizować cele operacyjne, ale również środowiskowe. Zestawy swap body z podwójną podłogą mają większą objętość niż tradycyjne naczepy, co oznacza mniejszą liczbę pojazdów na drogach i – co się z tym wiąże – niższą emisję spalin. DB Schenker, dzięki wdrożeniu nadwozi wymiennych w transporcie towarów w krajowej sieci, może ograniczyć emisję dwutlenku węgla o około 1100 ton rocznie.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?