• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Dachser: w 14 dni pociągiem przez Polskę do Chin dla BASF

ew

15.04.2020 09:30 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Dachser: w 14 dni pociągiem przez Polskę do Chin dla BASF

Partnerzy portalu

Dachser: w 14 dni pociągiem przez Polskę do Chin dla BASF - GospodarkaMorska.pl

BASF powierzył Dachser, operatorowi logistycznemu z którym od lat współpracuje, obsługę swojego pierwszego pociągu blokowego do Chin. Pociąg z 42 kontenerami przewożącymi produkty BASF przybył do chińskiego miasta Xi´an. Dachser zadbał o wszystkie aspekty organizacyjne - od skoordynowania współpracy z operatorem kolejowym RTSB, przez odprawę celną po dystrybucję towaru w Chinach. Dzięki transportowi Dachser Rail Services produkty chemiczne z Ludwigshafen w Niemczech trafiły na chiński rynek dwa razy szybciej.

Podróż tzw. pociągiem blokowym z KTL Kombi-Terminal w niemieckim Ludwigshafen do Chin przez Polskę, Białoruś, Rosję i Kazachstan zajęła zaledwie 14 dni - ponad dwa tygodnie szybciej niż kontenerowcem. Transport kolejowy trasą „Nowego Jedwabnego Szlaku” jest szczególnie interesujący dla firm chemicznych, których zakłady produkcyjne znajdują się w głębi Chin, z dala od portów morskich.

Terminal KTL w Ludwigshafen odgrywa kluczową rolę w koncepcji logistycznej BASF: służy jako hub, w którym produkty z Europy są łączone i ładowane do kontenerów kolejowych. Ten największy terminal śródlądowy w Niemczech znajduje się bezpośrednio przy głównym zakładzie BASF. Każdego dnia z terminalu odjeżdża do 30 pociągów dziennie w kierunku ponad 20 europejskich centrów gospodarczych.

Wkrótce kolejne cotygodniowe wyjazdy

Ponieważ tory kolejowe na poszczególnych odcinkach trasy różnią się rozmiarem, kontenery musiały zostać przeładowane do innego pociągu w polskich Małaszewiczach oraz na granicy kazachskiej z Chinami. Czterdziestostopowe kontenery były wypełnione przede wszystkim granulatami, dodatkami do paliw i katalizatorami. Punktem docelowym transportu było miasto Xi’an w środkowych Chinach.

Na miejscu lokalny oddział Dachser zajął się odprawą celną i dalszą dystrybucją towarów BASF do odbiorców – tym razem ciężarówkami. Jednocześnie planowane są kolejne tury odjazdu pociągów z Ludwigshafen do Xi`an.

„Szybszy niż fracht morski, tańszy niż fracht lotniczy, łatwy do zaplanowania i niezawodny: w przypadku określonych potrzeb logistycznych transport kolejowy do Chin trasą Nowego Jedwabnego Szlaku może być doskonałą, niosącą wartość dodaną, alternatywą dla transportu lotniczego i morskiego”, wyjaśnia Thomas Krüger, Dyrektor Zarządzający Dachser Air & Sea Logistics EMEA. „Zapotrzebowanie na usługi Dachser Rail Services cały czas rośnie, a szczególnie zadowoleni jesteśmy z faktu, że naszym rozwiązaniom zaufał lider światowego rynku, jakim jest BASF”.

Wieloletnie partnerstwo wchodzi na wyższy poziom

Dachser już od kilku dekad ściśle współpracuje z BASF w zakresie transportu i bezpiecznego przechowywania produktów chemicznych w Europie. Operator prowadzi dla BASF dwa magazyny materiałów niebezpiecznych: jeden na Węgrzech i jeden w Rumunii. Oba spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa, a ich działanie zostało ocenione zgodnie z normami SQAS.

„Pierwszy pociąg do Xi'an wniósł naszą współpracę logistyczną z BASF na nowy poziom”, mówi Michael Kriegel, Department Head Dachser Chem-Logistics. Rozwiązania branżowe operatora logistycznego, takie jak Dachser Chem-Logistics, łączą wysokiej jakości usługi logistyczne oraz wiedzę nt. obsługi towarów niebezpiecznych w ramach globalnej sieci transportowej z indywidualnymi rozwiązaniami dla klientów z branży chemicznej.

Dachser, firma rodzinna z siedzibą w Kempten w Niemczech, oferuje logistykę transportu, magazynowania oraz spersonalizowanych usług w dwóch obszarach biznesowych: Dachser Air & Sea Logistics oraz Dachser Road Logistics (ten drugi obszar podzielony jest na dwa segmenty: Dachser European Logistics i Dachser Food Logistics). Oferty firmy dopełniają kompleksowe usługi w zakresie logistyki kontraktowej oraz rozwiązania branżowe. Niezawodna sieć transportowa – zarówno w Europie, jak i na pozostałych kontynentach – w połączeniu z całkowicie zintegrowanymi systemami IT zapewniają dostęp do inteligentnych rozwiązań logistycznych na całym świecie.

Dzięki ok. 31 tys. pracowników w 393 lokalizacjach na całym świecie Dachser wypracował w 2019 r. skonsolidowane przychody netto w wysokości 5,7 mld euro. Operator usług logistycznych obsłużył łącznie 80,6 mln przesyłek o wadze 41 mln ton. Dachser posiada własne spółki krajowe w 44 państwach.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.