• <
bulk_cargo_port_szczecin

Czołowy armator o obecnym rynku kontenerowym: jest wciąż wymagający

PMK

09.01.2019 21:39 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Czołowy armator o obecnym rynku kontenerowym: jest wciąż wymagający

Partnerzy portalu

Czołowy armator o obecnym rynku kontenerowym: jest wciąż wymagający - GospodarkaMorska.pl

Prezes armatora Hapag-Lloyd przewiduje dalszą ciężką walkę z powodu kryzysu na rynku kontenerowym. Operator prawdopodobnie zanotował sporą stratę w zeszłym roku, po tym jak ta w połowie roku wyniosła 100,9 mln euro. Przychody w tym czasie spadły do 88,7 mln euro.

- Warunki rynkowe stanowią wyzwanie. Stawki frachtowe znajdują się pod presją, koszty bunkra i koszty transportu na niektórych ważnych szlakach wzrosły. Spodziewamy się stopniowej poprawy rynku w 2019 roku - ale wyniki tego ożywienia zobaczymy dopiero w raportach finansowych z przyszłego roku - powiedział Rolf Habben Jansen, dyrektor generalny Hapag-Lloyd.

Mandat Jansena jako dyrektora generalnego spółki został przedłużony o dodatkowe pięć lat. Dyrektor generalny powiedział, że wyniki za ten okres były poniżej oczekiwań, przede wszystkim ze względu na znaczny wzrost cen bunkrów i zmienioną strukturę kosztów ze względu na nową sieć usług. Niestabilne stawki frachtowe i silna konkurencja nie ułatwiają dalszego rozwoju.

Transport kontenerowy zmaga się z nadpodażą jednostek, wojnami cenowymi i stawkami frachtowymi znacznie poniżej progu rentowności, ale analitycy branży twierdzą, że najgorsze już za nami.

Dziewięciomiesięczny zysk operacyjny firmy wzrósł ponad dziesięciokrotnie, ale koncern wciąż nie pozbył się zadłużenia netto na poziomie 7,3 miliarda dolarów, co według Habbena Jansena będzie stanowić spore wyzwanie.

Po połączeniu z UASC, Hapag-Lloyd jest obecnie piątym co do wielkości armatorem kontenerowym na świecie. Habben Jansen przewiduje dalszą konsolidację w branży.

- Około 9 z 20 dotychczasowych spółek zniknie pod koniec 2018 roku – powiedział. - Z drugiej strony rosnące ceny ropy naftowej podniosą koszty paliwa bunkrowego, stanowiąc wyzwanie dla firm spedycyjnych – dodał.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.