PMK
CMA CGM podpisała umowę na 10 nowych megakontenerowców ze stocznią China State Shipbuilding Corporation. Dostawa jednostek o długości 366 metrów i ładowności 15 tys. TEU ma odbyć się w 2021 roku.
Zamówienie zostało ogłoszone we wtorek, gdy Rudolphe Saadé, przewodniczący i dyrektor generalny CMA CGM Group, podpisał dwie umowy strategiczne z Lei Fanpei, przewodniczącym CSSC, w obecności francuskiego prezydenta Emmanuela Macrona i chińskiego prezydenta Xi Jinpinga.
- Dzięki temu strategicznemu partnerstwu z China State Shipbuilding Corporation po raz kolejny wybieramy napęd LNG i wzmacniamy nasze wysiłki na rzecz rozwoju coraz bardziej wydajnych i przyjaznych dla środowiska statków. W ten sposób potwierdzamy naszą wiodącą rolę w transformacji energetycznej przemysłu żeglugowego - powiedział Saadé.
CMA CGM i CSSC podpisały również umowę o współpracy w celu opracowania bardziej wydajnych i przyjaznych dla środowiska statków.
W listopadzie 2017 roku grupa ogłosiła zamówienie na dziewięć kontenerowców o pojemności 22 000 TEU zasilanych przez LNG, stając się pierwszą firmą żeglugową na świecie, która zdecydowała się na LNG dla statków tej wielkości.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju