• <
bulk_cargo_port_szczecin

CMA CGM zamierza pozyskać 2 mld dolarów na potrzebę przejęcia CEVA Logistics

PMK

25.11.2019 22:49 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski CMA CGM zamierza pozyskać 2 mld dolarów na potrzebę przejęcia CEVA Logistics

Partnerzy portalu

CMA CGM zamierza pozyskać 2 mld dolarów na potrzebę przejęcia CEVA Logistics - GospodarkaMorska.pl

Gigant żeglugowy, CMA CGM, planuje zebrać 2 mld dolarów, by sfinansować przejęcie CEVA Logistics. Połowa z tych pieniędzy ma pochodzić ze sprzedaży aktywów portowych do swojej spółki joint venture z China Merchants Port Holdings Co.

Francuskie CMA CGM, czwarta co do wielkości firma transportu kontenerowego na świecie, kupiła w tym roku CEVA w celu rozwoju logistyki lądowej, wyceniając firmę na około 1,7 miliarda dolarów.

CMA CGM powiedział, że przesuwa niektóre z celów finansowych CEVA w Szwajcarii o dwa lub trzy lata, częściowo z powodu spowolnienia w niektórych branżach, takich jak produkcja samochodów.

Na podstawie umowy z China Merchants o sfinansowaniu transakcji CEVA, CMA CGM sprzedawałby udziały w 10 terminalach portowych za 968 milionów dolarów na rzecz Terminal Link, wspólnego przedsięwzięcia francuskiej i chińskiej firmy.

CMA CGM planuje również pozyskanie 860 milionów USD ze sprzedaży i leasingu zwrotnego niektórych statków, 93 milionów USD ze sprzedaży platformy logistycznej w Indiach i kolejnych 100 milionów USD z programu sekurytyzacji dotyczącego wierzytelności klientów w CEVA.

„Mamy wiele zasobów i wykorzystujemy je w pełni”, powiedział Sirat dziennikarzom podczas rozmowy telefonicznej, dodając, że w najbliższym czasie nie planowano żadnych innych transakcji zbycia.

Grupa żeglugowa powiedziała, że ​​przesuwa cele finansowe dla CEVA przynoszącej straty, częściowo z powodu niekorzystnych warunków w niektórych branżach, takich jak produkcja samochodów.

Firma twierdzi, że średnioterminowe cele finansowe, w tym cel przekraczający 400 milionów USD podstawowego dochodu lub zysku przed odsetkami, podatkami, amortyzacją i amortyzacją (EBITDA, powinny być teraz osiągnięte w 2023 lub 2024 r., A nie w 2021 r.).

Sirat powiedział, że krótkoterminowy cel dodatniego przepływu środków pieniężnych CEVA do końca roku został przesunięty do 2020 r.

W trzecim kwartale CMA CGM odnotowało zysk netto w wysokości 45,4 miliona USD, odwracając straty odnotowane w pierwszej połowie.

W 2018 roku CMA CGM poczyniło znaczne inwestycje, w tym przeznaczyło 506 milionów dolarów na nowe statki i inne aktywa, 502 miliony dolarów na zakup 32,9% udziału w CEVA Logistics i 210 milionów dolarów za nabycie regionalnego przewoźnika Containerships z Finlandii.

Grupa nadal ponosi znaczące zobowiązania inwestycyjne w 2019 roku, w tym około 670 mln dol. w płatnościach za nowe statki, 140 mln dol. w odniesieniu do suchego dokowania statków, w tym w instalacjach skruberów, oraz dalsze 140 mln dol. na inwestycje w terminale, składy i infrastrukturę IT.

CMA CGM zanotował rekordowe przychody w 2018 roku dzięki świetnym wynikom na szlakach transpacyficznych. Rosnące ceny paliwa przejadły jednak większość zysku koncernu.

Wolumen przewiezionych towarów wzrósł o 9,3 procent w 2018 roku, po raz pierwszy w historii przekraczając liczbę 20 mln TEU. Dobre wyniki zanotowały statki pływające na szlakach transpacyficznych, do Indii, Oceanii i Afryki.

Całoroczny przychód koncernu wzrósł o 11,2 procent, do 23,48 mln dolarów. W tym samym czasie koszty paliwa wzrosły o jedną trzecią, zmniejszając zysk EBITDA CMA CGM do 610 mln dolarów, z 1,57 mld dolarów rok wcześniej.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.