PMK
Gigant żeglugowy, CMA CGM, planuje zebrać 2 mld dolarów, by sfinansować przejęcie CEVA Logistics. Połowa z tych pieniędzy ma pochodzić ze sprzedaży aktywów portowych do swojej spółki joint venture z China Merchants Port Holdings Co.
Francuskie CMA CGM, czwarta co do wielkości firma transportu kontenerowego na świecie, kupiła w tym roku CEVA w celu rozwoju logistyki lądowej, wyceniając firmę na około 1,7 miliarda dolarów.
CMA CGM powiedział, że przesuwa niektóre z celów finansowych CEVA w Szwajcarii o dwa lub trzy lata, częściowo z powodu spowolnienia w niektórych branżach, takich jak produkcja samochodów.
Na podstawie umowy z China Merchants o sfinansowaniu transakcji CEVA, CMA CGM sprzedawałby udziały w 10 terminalach portowych za 968 milionów dolarów na rzecz Terminal Link, wspólnego przedsięwzięcia francuskiej i chińskiej firmy.
CMA CGM planuje również pozyskanie 860 milionów USD ze sprzedaży i leasingu zwrotnego niektórych statków, 93 milionów USD ze sprzedaży platformy logistycznej w Indiach i kolejnych 100 milionów USD z programu sekurytyzacji dotyczącego wierzytelności klientów w CEVA.
„Mamy wiele zasobów i wykorzystujemy je w pełni”, powiedział Sirat dziennikarzom podczas rozmowy telefonicznej, dodając, że w najbliższym czasie nie planowano żadnych innych transakcji zbycia.
Grupa żeglugowa powiedziała, że przesuwa cele finansowe dla CEVA przynoszącej straty, częściowo z powodu niekorzystnych warunków w niektórych branżach, takich jak produkcja samochodów.
Firma twierdzi, że średnioterminowe cele finansowe, w tym cel przekraczający 400 milionów USD podstawowego dochodu lub zysku przed odsetkami, podatkami, amortyzacją i amortyzacją (EBITDA, powinny być teraz osiągnięte w 2023 lub 2024 r., A nie w 2021 r.).
Sirat powiedział, że krótkoterminowy cel dodatniego przepływu środków pieniężnych CEVA do końca roku został przesunięty do 2020 r.
W trzecim kwartale CMA CGM odnotowało zysk netto w wysokości 45,4 miliona USD, odwracając straty odnotowane w pierwszej połowie.
W 2018 roku CMA CGM poczyniło znaczne inwestycje, w tym przeznaczyło 506 milionów dolarów na nowe statki i inne aktywa, 502 miliony dolarów na zakup 32,9% udziału w CEVA Logistics i 210 milionów dolarów za nabycie regionalnego przewoźnika Containerships z Finlandii.
Grupa nadal ponosi znaczące zobowiązania inwestycyjne w 2019 roku, w tym około 670 mln dol. w płatnościach za nowe statki, 140 mln dol. w odniesieniu do suchego dokowania statków, w tym w instalacjach skruberów, oraz dalsze 140 mln dol. na inwestycje w terminale, składy i infrastrukturę IT.
CMA CGM zanotował rekordowe przychody w 2018 roku dzięki świetnym wynikom na szlakach transpacyficznych. Rosnące ceny paliwa przejadły jednak większość zysku koncernu.
Wolumen przewiezionych towarów wzrósł o 9,3 procent w 2018 roku, po raz pierwszy w historii przekraczając liczbę 20 mln TEU. Dobre wyniki zanotowały statki pływające na szlakach transpacyficznych, do Indii, Oceanii i Afryki.
Całoroczny przychód koncernu wzrósł o 11,2 procent, do 23,48 mln dolarów. W tym samym czasie koszty paliwa wzrosły o jedną trzecią, zmniejszając zysk EBITDA CMA CGM do 610 mln dolarów, z 1,57 mld dolarów rok wcześniej.
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key
Śmiertelny wypadek na terenie portu w Gdyni