sons/offshore-energy
Stocznia Qingdao rozpoczęła budowę pierwszego autonomicznego kontenerowca w Chinach, nazwanego Zhi Fei.
Budowa rozpoczęła się ceremonią cięcia stali, która odbyła się 15 maja, zgodnie z doniesieniami chińskich mediów.
Feeder 300 TEU będzie wyposażony w inteligentną nawigację i zaawansowane, przyjazne dla środowiska rozwiązania, które ograniczą emisję NOx, SOx i CO2 oraz hałasu, w tym elektryczny układ napędowy.
Ponadto rozwiązanie hybrydowe, łączące agregat prądotwórczy z akumulatorem mocy, zoptymalizuje zużycie energii przez statek.
Statek będzie miał długość 117 metrów, nośność 5000 ton, szerokość 15 metrów i będzie mógł żeglować z maksymalną prędkością 12 węzłów.
Został opracowany wspólnie przez Shanghai Bestway Marine Engineering Design, Navigation Brilliance (Qingdao) Technology, Shanghai Marine Equipment Research Institute (CSSC 704) oraz China Waterborne Transport Research Institute.
Będzie to pierwszy kontenerowiec w Chinach, w którym zastosowany zostanie niezależnie opracowany inteligentny system nawigacji.
Zakończenie budowy i dostawa statku planowane jest na czerwiec 2021 r.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek