PMK
Starania Chin o lepsze środowisko doprowadziły ich na 1 miejsce w zakupie gazu ziemnego, prześcigając w tym Japonię. Warto pamiętać, że jeszcze 15 temu ten kraj nie importował żadnego paliwa.
Ten wynik podkreśla, jak szybko Chiny zwiększają wykorzystanie gazu ziemnego kosztem brudniejszych paliw, takich jak ropa naftowa i węgiel, aby spełnić cele redukcji zanieczyszczenia przez prezydenta Xi Jinpinga. Rząd zmusił miliony domów i fabryk do zastąpienia kotłów węglowych palnikami gazowymi, w szczególności na północy kraju.
Według danych opublikowanych w sobotę przez chińską Generalną Administrację Celną, w maju Chiny sprowadziły 7,41 miliona ton gazu ziemnego za pośrednictwem rurociągów i tankowców. To oznacza 34,9 miliona ton w ciągu pierwszych pięciu miesięcy roku. Japoński import w tym okresie wyniósł 34,5 miliona ton, według tamtejszego Ministerstwa Finansów. Chiny kupiły więcej niż Japonia w ciągu kilku miesięcy ubiegłego roku, ale po raz pierwszy ich łączny import w ciągu roku był wyższy.
Rosnący popyt na gaz ziemny jest dobrodziejstwem dla globalnego rynku skroplonego gazu ziemnego. Chiny są na dobrej drodze, aby stać się największym na świecie importerem LNG do 2021 roku, ponieważ wzrost krajowej produkcji nie będzie w stanie nadążyć za rosnącym zapotrzebowaniem.
LNG stał się największym źródłem zamorskich dostaw gazu w Chinach przez większość miesięcy w ciągu ostatniego roku. W zeszłym miesiącu Państwo Środka sprowadziło 4,15 miliona ton paliwa za pośrednictwem tankowców, w porównaniu z 3,27 miliona ton rurociągami.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody