PMK
Søren Toft w zeszłym tygodniu nagle zrezygnował z funkcji prezesa A.P. Møller – Mærsk. Jak się okazało od razu objął te samo stanowiska u rywala Maerska - Mediterranean Shipping Company. Obie firmy żeglugowe są członkami aliansu 2M.
Maersk niespodziewanie ogłosił w poniedziałek, że Toft zrezygnował ze skutkiem natychmiastowym ze swojej roli dyrektora operacyjnego Maersk.
Szczegóły jego odejścia Tofta zostały ukryte. Jednak nowe raporty z Ship Watch informują, że Toft został mianowany nowym dyrektorem generalnym MSC, drugim co do wielkości armatorem kontenerów na świecie. Raport przewiduje, że oficjalna zmiana zostanie ogłoszona w przyszłym tygodniu.
Toft został dyrektorem generalnym Maersk w 2014 roku i był odpowiedzialny za globalną działalność linii żeglugowych Maersk po wcześniejszym objęciu stanowiska szefa planowania sieci w Maersk Line. Oczekuje się, że dyrektor generalny Maerska, Søren Skou, przejmie obowiązki Tofta do momentu znalezienia zastępcy.
Od 2014 roku Maersk i MSC są partnerami w ramach aliansu 2M, 10-letniej umowy o podziale statków między obiema stronami.
Zakładając, że doniesienia są prawdziwe, Toft zastąpi Diego Aponte na stanowisku prezesa i dyrektora generalnego MSC Mediterranean Shipping Company. Diego jest synem założyciela MSC, kapitana Gianluigiego Aponte.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych