PMK
Budowa portu Tibar Bay w Timorze Wschodnim wydaje się coraz bardziej realna, po tym, jak ten kraj podpisał pierwszą umowę o partnerstwie publiczno-prywatnym. Wskutek tego wykonawcą obiektu zostało chińskie China Harbour Engineering Co.
Projekt przewiduje powstanie nabrzeża o długości 630 metrów i związanych z nim budynków towarowych, celnych i administracyjnych. Budowa ma potrwać trzy lata. Francuska Bolloré Group jest właścicielem 30-letniej umowy koncesyjnej o wartości 490 mln dolarów dla portu Tibar Bay.
- W ostatnich latach Timor Wschodni jest świadkiem rosnących inwestycji w modernizację dróg i budowę portów oraz portów lotniczych, które przyczyniły się do wielkich zmian w tym kraju - skomentował Xiao Jianguo, ambasador Chin w Timorze Wschodnim.
- Infrastruktura jest kluczowym obszarem praktycznej współpracy Chin z Timorem Wschodnim, w której nasze przedsiębiorstwa aktywnie i szeroko uczestniczyły. Obecnie w tym kraju działa około 20 chińskich przedsiębiorstw - dodał Jianguo.
Dzięki zdolności do obsługi 750 000 TEU rocznie, nowy obiekt ma zmniejszyć zatłoczenie w głównym porcie w stolicy Dili. Będzie on zlokalizowany w Zatoce Tibar, około 12 kilometrów od stołecznego miasta.
Timor Wschodni to państwo na wyspie Timor w Archipelagu Malajskim. Od zachodu graniczy z Indonezją.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych