PMK
BP potwierdziło, że rozpocznie sprzedaż nowego rodzaju paliwa bunkrowego o niskiej zawartości siarki, które spełnia nowe przepisy MARPOL, ograniczające zawartość siarki w paliwach morskich do 0,5%.
BP ogłosił w poniedziałek plany wprowadzenia nowego paliwa morskiego o bardzo niskiej zawartości siarki (VLSFO) na całym świecie. Tę decyzję poprzedziły udane próby morskie paliwa, w hubach bunkrowych w Amsterdamie, Rotterdamie, Antwerpii i Singapurze.
Firma podała, że nowa oferta paliwa bunkrowego obejmie także paliwo o wysokiej zawartości siarki dla statków wyposażonych w skrubery.
Od 1 stycznia 2020 roku przepisy Międzynarodowej Organizacji Morskiej (znane jako IMO 2020) ograniczą zawartość siarki w paliwach żeglugowych stosowanych na statkach do 0,5%, w porównaniu z obecnym limitem 3,5%.
- BP wspiera ambicje MARPOL w zakresie zmniejszania zanieczyszczenia powietrza przez statki i aktywnie współpracujemy z partnerami, aby przygotować się do jego wprowadzenia — powiedział Eddie Gauci, dyrektor globalny BP Marine.
- Przeprowadziliśmy kompleksową kampanię testową, w tym próby na pokładzie naszego nowego paliwa o bardzo niskiej zawartości siarki. Po sukcesie tych prób morskich i ścisłej współpracy z naszymi klientami wierzymy, że mamy teraz solidną ofertę handlową, która będzie wspierać klientów w przestrzeganiu MARPOL – dodał.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody