PMK
Międzynarodowe stowarzyszenie żeglugi morskiej BIMCO zaproponowało nowe rozwiązanie, które może pomóc branży żeglugowej w dążeniu do ograniczenia emisji zanieczyszczeń.
Chociaż już zaproponowano zmniejszenie prędkości statków jako sposób na ograniczenie emisji CO2, rozwiązanie BIMCO idzie o krok dalej, proponując ograniczenia mocy napędowej statków.
Stowarzyszenie twierdziło, że pomiar prędkości statku nie był dokładny, a siłę napędową statków można z kolei dokładnie kontrolować.
- Chociaż konieczne jest zapewnienie oszczędności emisji gazów cieplarnianych dzięki slow-steamingowi, ważne jest również, aby zachęcić właścicieli do innowacji - powiedział Lars Robert Pedersen, zastępca sekretarza generalnego BIMCO.
Ustalenie limitu mocy napędowej statków zostało już zasugerowane przez Japonię. BIMCO zaleca ograniczenie mocy dla każdego sektora żeglugi na podstawie założonej wydajności przeciętnego statku płynącego z bieżącą średnią prędkością handlową.
Stowarzyszenie zamierza przedstawić wniosek na międzysesyjnym spotkaniu grupy roboczej ds. redukcji emisji gazów cieplarnianych ze statków IMO w Londynie w dniach 11-15 października.
Limit mocy napędowej zaproponowano jako możliwą alternatywę dla slow-steamingu. Brytyjska Izba Żeglugowa powiedziała na początku tego roku, że inicjatywa slow-steamingu poparta przez Grecję i Francję może nie być najlepszą opcją, twierdząc, że nie ma dowodów na to, że takie limity doprowadziłyby do obniżenia emisji dwutlenku węgla.
- Właściciele statków już w ostatniej dekadzie znacznie ograniczyli prędkość i chociaż te propozycje mają dobre intencje, promowanie dalszego slow-steamingu jest po prostu niewystarczające - powiedziała Anna Ziou, dyrektor ds. polityki w Brytyjskiej Izbie Żeglugi.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych