• <
bulk_cargo_port_szczecin

Bałtycki Indeks Towarowy stabilny w zeszłym tygodniu

PMK

22.01.2019 22:58 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Bałtycki Indeks Towarowy stabilny w zeszłym tygodniu

Partnerzy portalu

Bałtycki Indeks Towarowy stabilny w zeszłym tygodniu - GospodarkaMorska.pl

Bałtycki Indeks Towarowy pozostał na podobnym poziomie w trzecim tygodniu nowego roku. We wtorek jego wartość wyniosła dokładnie 1096 punktów, o 2 pkt mniej niż przed tygodniem.

Indeks bierze pod uwagę średnie, dzienne zarobki masowców typu: capesize (pow. 80 tys. ton nośności), panamax (60-80 tys. ton), supramax (35-59 tys. ton) oraz handysize (10-35 tys. ton).

Najwięcej spadł index capesize, o 6 pkt., do 1561 pkt. Oznacza to, że armatorzy tych masowców mogą liczyć na zarobki rzędu 28,323 dolarów dziennie.
Indeks panamaxów z kolei spadł o 3 punktów, do 1072 pkt. Oznacza to, że dziennie zarobki tych jednostek wyniosły 15,414 dolarów dziennie.

Mniejsze statki tradycyjnie notują niższe fluktuacje stawek. Indeks supramaxów spadł o 1 pkt do 736 pkt, a handysize wzrósł o 4 pkt do 536 pkt.

Chiński popyt na rudę żelaza i węgiel pozostaje głównym motorem stawek frachtowych masowców, jak na razie równoważąc wszelkie negatywne skutki związane z wojną handlową między USA a Chinami.

Chiny mocno obniżyły swoje wydobycie żelaza z powodu mocnego smogu. Chińskie huty będą więc zmuszone importować ten surowiec z innego źródła. Dodatkowo rząd Państwa Środka będzie dalej wprowadzał obostrzenia mające poprawić jakość powietrza w kolejnych trzech latach.

Do 2020 roku branża przewozów masowych zmieni się nie do poznania. Będziemy świadkami bankructw i konsolidacji na rynku. Najlepsi armatorzy będą operować dużą flotą, która pozwoli im lepiej dostosować się do następnych kryzysów. Zmarginalizowana zostanie za to rola mniejszych przewoźników.
Kolejne 3 lata obfitować powinny więc w wiele zmian.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.