PMK
Dziewięciu przewoźników oceanicznych i operatorów terminali podpisało umowę wskazującą na zamiar zostania akcjonariuszami globalnej sieci Global Shipping Business Network (GSBN).
Wśród firmy znajdziemy: CMA CGM, COSCO SHIPPING LINES, COSCO SHIPPING Ports, Hapag-Lloyd, Hutchison Ports, OOCL, Port Qingdao, PSA International oraz Shanghai International Port Group (SIPG).
Podpisanie umowy symbolizowało zawarcie ważnego kroku w kierunku oficjalnego założenia GSBN. Sieć ma na celu zapewnienie platformy dla uczestników łańcucha dostaw żeglugi do współpracy w celu przyspieszenia cyfrowej transformacji przemysłu żeglugowego.
Utworzenie sieci nie uzyskało jeszcze wszystkich zezwoleń regulacyjnych. Będzie ona działać jako organizacja non-profit i będzie oferować platformę wymiany danych. Aby wesprzeć tę wizję, CargoSmart będzie dostawcą rozwiązań technologicznych i operatorem platformy dla GSBN.
- Oczekujemy, że zaufana platforma blockchain przyspieszy udostępnianie zweryfikowanych danych logistycznych i ładunkowych, usprawni operacje biznesowe w całym łańcuchu dostaw i zapewni wartość dla każdego interesariusza - powiedział Martin Gnass, dyrektor zarządzający działu IT w Hapag-Lloyd.
- Istniejąca wymiana danych i praktyki w branży spedycyjnej nie uwzględniają w odpowiedni sposób wszystkich szczegółów operacyjnych terminalu, co prowadzi do utraty możliwości poprawy ogólnej wydajności. Ponieważ operatorzy terminali są członkami założycielami platformy blockchain, wierzymy, że GSBN wykorzysta nowe i istniejące możliwości po stronie terminalu i przyspieszy cyfrową transformację w branży - powiedział Ding Songbing, kierownik działu strategii i badań SIPG.
Według CargoSmart, szereg weryfikacji koncepcji (PoC) udowodniło, że GSBN i powiązane z nim technologie będą mogły przynieść rzeczywiste korzyści branży.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych