PMK
Dziewięciu przewoźników oceanicznych i operatorów terminali podpisało umowę wskazującą na zamiar zostania akcjonariuszami globalnej sieci Global Shipping Business Network (GSBN).
Wśród firmy znajdziemy: CMA CGM, COSCO SHIPPING LINES, COSCO SHIPPING Ports, Hapag-Lloyd, Hutchison Ports, OOCL, Port Qingdao, PSA International oraz Shanghai International Port Group (SIPG).
Podpisanie umowy symbolizowało zawarcie ważnego kroku w kierunku oficjalnego założenia GSBN. Sieć ma na celu zapewnienie platformy dla uczestników łańcucha dostaw żeglugi do współpracy w celu przyspieszenia cyfrowej transformacji przemysłu żeglugowego.
Utworzenie sieci nie uzyskało jeszcze wszystkich zezwoleń regulacyjnych. Będzie ona działać jako organizacja non-profit i będzie oferować platformę wymiany danych. Aby wesprzeć tę wizję, CargoSmart będzie dostawcą rozwiązań technologicznych i operatorem platformy dla GSBN.
- Oczekujemy, że zaufana platforma blockchain przyspieszy udostępnianie zweryfikowanych danych logistycznych i ładunkowych, usprawni operacje biznesowe w całym łańcuchu dostaw i zapewni wartość dla każdego interesariusza - powiedział Martin Gnass, dyrektor zarządzający działu IT w Hapag-Lloyd.
- Istniejąca wymiana danych i praktyki w branży spedycyjnej nie uwzględniają w odpowiedni sposób wszystkich szczegółów operacyjnych terminalu, co prowadzi do utraty możliwości poprawy ogólnej wydajności. Ponieważ operatorzy terminali są członkami założycielami platformy blockchain, wierzymy, że GSBN wykorzysta nowe i istniejące możliwości po stronie terminalu i przyspieszy cyfrową transformację w branży - powiedział Ding Songbing, kierownik działu strategii i badań SIPG.
Według CargoSmart, szereg weryfikacji koncepcji (PoC) udowodniło, że GSBN i powiązane z nim technologie będą mogły przynieść rzeczywiste korzyści branży.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych