PMK
Trzech członków branży żeglugowej dołączyło do One Sea, aliansu promującego ideę autonomicznych statków.
Globalna grupa satelitarna Inmarsat oraz spółka badawcza Monohakobi Technology Institute (MTI), należąca do grupy NYK Group, dołączyły do One Sea jako pełnoprawni członkowie, podczas gdy Royal Institution of Naval Architects (RINA) podpisała protokół ustaleń, aby zostać członkiem stowarzyszonym aliansu.
- Cieszymy się, że możemy powitać jako członków największego globalnego dostawcę łączności między statkami, spółkę badawczą jednego z największych armatorów na świecie oraz czołową organizację zawodową dla architektów marynarki wojennej - powiedziała Päivi Haikkola, przewodnicząca One Sea.
Pod koniec zeszłego roku ABB, Kongsberg Maritime i Wärtsilä przeprowadzili oddzielne próby morskie autonomicznych statków u wybrzeży Finlandii i Norwegii. Wszystkie firmy są członkiem One Sea.
Fińskie władze upoważniły One Sea do nadzorowania przyszłych prób w Jaakonmeri w zachodniej Finlandii - pierwszej dedykowanej strefie testowej dla autonomicznych statków na świecie.
- Członkowie mają pełną swobodę wprowadzania innowacji i rozwijania własnych rozwiązań dla statków wewnątrz sojuszu. Wspólnie jednak zamierzamy stworzyć standardy techniczne dla tych jednostek - wyjaśniła Haikkola. - Oczekujemy, że wraz ze wzrostem liczby członków, powstanie coraz więcej rozwiązań technologicznych, a wszyscy nasi partnerzy będą również działać na rzecz integracji - dodała.
Monohakobi Technology Institute razem z Japan Marine Science (JMS) już teraz współpracują z producentami sprzętu morskiego w celu opracowania wysoce zautomatyzowanych technologii nawigacji okrętowej. Będą one testowane w drugiej połowie tego roku na pokładzie holownika firmy Wing Maritime Service Corporation z Nowego Jorku. Japońskie Ministerstwo Ziemi, Infrastruktury, Transportu i Turystyki (MLIT) przewiduje wejście do służby autonomicznych statków w tym kraju już do 2025 roku.
One Sea również stawia sobie za cel przygotowanie infrastruktury żeglugowej i standardów technologicznych dla autonomicznej żeglugi do 2025 roku. Haikkola powiedziała, że pełny program badawczy opracowywany przez One Sea nadal się rozwija, a jego najnowsza inicjatywa skupia się na autonomicznych rozwiązaniach pilotażowych między portami i statkami.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody